formulier UWV GAK

Hallo allemaal,

Even een vraagje (voor de werkenden onder ons) over het UWV GAK formulier: aanvraag uitkering Wet arbeid en zorg.

Hierop moet je ook al invullen wanneer je je zwangerschapsverlof in wilt laten gaan. Keuze uit:
- 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum
- of 4 weken ervoor.

Het is nu uiteraard nog niet te beoordelen waar je tegen die tijd behoefte aan hetbt. Wat vullen jullie hier in?

Groetjes,
Luna (17 weken)
 
Hoi Luna,

Ik heb zelf niet dat formulier in hoeven vullen, doet mijn werkgever.
Ik heb bewust gekozen om 4 weken voor die tijd door te geven. Mocht het niet lukken en ik me ziek meld dan gaan automatisch de 6 weken in. Ik werk in de zorg en er wordt een vervanger aangesteld gedurende mijn verlof dus die begint 4 weken voor die tijd, evt, dus 6 weken.
Misschien kun je overleggen om het andersom te doen, 6 weken doorgeven en als het lukt tot 4 weken door te werken, hoewel ik me bij mijn afweging zekerder voel.

Succes, liefs Sas (bijna 32 weken)
 
Ik hoefde het ook niet in te vullen, maar moest wel aan mijn baas doorgeven hoe lang ik wilde werken.
Zoals Sas hierboven heb ik bij mijn eerste gedaan.
Nu stop ik zes weken tevoren, dus dat heb ik doorgegeven. Die vier weken haal ik echt niet.
Groeten, Nicky (28 weken)
 
Hoi,

Ik heb dit formulier ook niet zelf in hoeven te vullen. Maar kijk ook even je CAO na want mijn CAO GGZ zegt:
3 weken voordat je verlof wil hoef je dit pas aan te geven dus dan kan je beter aanvoelen of je 6 of 4 weken van tevoren wil stoppen.

Succes!
Gr. Dana
 
Ik heb bij beide kinderen ervoor gekozen om 6 weken ervoor te stoppen. Ik slaap altijd heel slecht als ik hoogzwanger ben, dus dan moest ik er nooit aan denken om nog langer door te moeten werken. Bij mijn eerste kind heb ik er dan ook het maximum voordeel uitgehaald, want hij kwam 15 dagen te laat. Hierdoor heb ik dus 18 weken verlof gehad en als ik dus 4 weken vantevoren had gestopt had ik er dus geen bal aan gehad.
 
Terug
Bovenaan