Forte darmkrampen?? en welk kindje is nog meer zo zwaar??

he
mijn zoontje van 4 maanden zit vanaf nu voledig op forte(nutrilon voor hongerige baby,s
zat eerst op omneo en daarna half om half met forte
op aanraden cb
hij is bijna 4 maanden en weegt bijna 8,5 kilo op 200 gram na
maar goed zit nu op 4 flessen van 210 water en 7 scheppen jhbp schepje erbij en laatse fles rijstebloem dus aangemaakt 250 cc

maar goed heb weleens begrepen dat het best wel zwaar op de maag ligt krijgen zze hier nou krampen van???
heb wel gemerkt dat ie iets last ervan hadt maar nog niet erg
kan ook van de prik van gister zijn dat ie wat uit ze hum was
gr marijke

hallo,

Mijn ervaring met omneo en forte is inderdaad dat ze daar extra krampjes van krijgen,
forte, is natuurlijk zwaardere voeding. Omneo is tegen krampjes ed, maar mijn dochtertje kreeg daar juist krampjes van.
Wat ik alleen niet begrijp, waarom doe je omneo+forte+jbp+rijstebloem? Dat zijn 4 soorten voeding die zwaar zijn en volgens mij teveel van het goede.
Waarom geef je jbp? Omneo werkt tegen krampjes, spugen en moeilijke ontlasting, jbp ook, dus je gebruikt dubbelop! Forte is tegen de honger, maar mijn ervaring is dat het niet goed werkt als je  dat voor elke fles gebruikt.

groetjes

nee geef nu alleen forte
en jhbp en laatste fles   met rijstebloem
hij zat eerst aan de omneo voor het spugen en onlasting maar bleef spugen dus toen jhbp erbij
en nu helemaal aan de forte en jhbp (voor poepen en spugen
gr marijke

Oh, ik dacht al...
Dan heb ik het verkeerd gelezen, maar forte met jbp is ook zwaar, misschien kun je die laten vervallen bij de laatste fles als je daar toch rijstebloem doorheen doet, dat is al zwaar.
Krijgt hij forte voor de honger? Met 4 maanden kun je ook fruithapjes gaan geven en evt beetje vruchtensap.
Mijn zoontje was  met 4 mnd  7 kilo, maar die is te vroeg geboren (1 van tweeling), Als je het gevoel hebt dat hij te zwaar is, kun je proberen de forte alleen 's avonds te geven en overdag gewone nutrilon.

succes
grtjes Annemiek

Hoi Marijke,

Mijn zoon Luca woog met 4 maanden 8520 gram en kreeg ook Forte. Ik gaf hem toen 180ml + 6 scheppen en in de laatste fles een beetje rijstebloem. Ik heb ook het idee dat je zelf moet kijken wat goed is voor je zoon, want ik vind dat de CB altijd overdreven veel adviezen geeft! Een kersverse mama kan daar zo van in de war raken... Dan drinken ze te weinig, dan weer teveel of allebei en moeten ze 2-3 soorten verschillende voedingen krijgen pfff..  Vertrouw op je mamainstinct kijk en luister ook goed naar je kindje dan komt het vast vanzelf goed!

Liefs,
Mama van Luca en Nadiah

Terug
Bovenaan