Fosfomycine blaasontsteking

<p>Hallo , ik ben vandaag tijdens de controle  erachter gekomen dat ik een blaasontsteking heb .. en heb daarvoor het antibiotica middel Fosfomycine gekregen .. volgens de gyn veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Heb het dan ook ingenomen maar vroeg me toch af of er dames zijn die ervaring ermee hebben ? Ik kon het middel namelijk nog niet en ben sowieso niet zo van de medicijnen. </p>
 
Hoe ver ben je met je zwangerschap?
Fosfomycine is naast nitrofuantie en trimentoprim de meest gebruikte  middelen voor een blaasontsteking. Er zal een rede zijn waarom je aan de fosfo zit en niet aan een van de andere middelen.
Misschien is de bacteriën ongevoelig voor de andere middelen. Dat zou ik vragen aan je gyn/huisarts. Die heeft vast je antwoord 
 
Hey , op het moment 33 weken zwanger. Ja de gyn gaf aan dat dit middel geen kwaad kon in tijdens zwangerschap.. had het ook wel genomen en merk ook gelijk wel het verschil nu. Gelukkig alles goed ? het is gewoon me eigen koppie ? zwangerschap en medicatie die combinatie is voor mij gewoon een beetje lastig . Ben sowieso al niet ervan en misschien maak ik me er dan ook gewoon iets te druk om. Bedankt voor je reactie ! 
 
Terug
Bovenaan