Foto's eerste hapjes

Hej,

Al die foto's zijn geweldig om te bekijken vind ik. Vinden jullie het leuk om er ook een vieze gezichtjestopic van te maken? Ik begin met Linde haar 1e hapje pap.... nog geen groente of fruit gegeven, maar ik wil eerst een dag of drie alleen een theelepeltje pap geven. Daarna een dag of drie aardappelpuree, dus de echte vieze snoetjes komen pas met het fruit, ha,ha,ha. Maar met pap kun je ook lekker kliederen, enneh... de hond vindt t ook érg interessant, die komt ineens zó dicht bij Linde liggen.... Liefs Pippi

Is dit het nou??? Geef mij maar BV!!!

Nou, met de pap gaat het inmiddels zo goed dat de kleine meneer boos wordt als het bordje leeg is, echt geweldig! Z'n mondje gaat wijd open als de lepel eraan komt en hij likt de lepel gulzig af. Een succes dus!

Van die gretigheid maakte ik vandaag gebruik om ook een wortelhapje eens te testen. Het mondje ging weer heel enthousiast open bij het zien van de lepel, maar de verrassing van het proeven van wortel was toch een beetje onaangenaam en er werd een heel vies gezicht getrokken. Maar volgens alle babybladen zegt een vies gezicht niets over het al dan wel of niet lusten van... dus ik ga gewoon door met het voeren van de wortelhap. En inderdaad, na een paar hapjes gaat het mondje gewoon weer gretig open en ook de wortel smaakt hem prima!! Nu ben ik erg benieuwd hoe hij reageert als ik hem volgende week verras met brocolli

Hoihoi,

Leuk idee, foto's van de eerste hapjes.
Wij wachten met Evy nog even. Volgens mij is ze er nog niet aan toe, ze maakt nog geen smakgeluiden enz.
Maar zo gauw we beginnen, staat de camera klaar en zullen we de foto's plaatsen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Heb Elise nu 2x fruithap gegeven, eerst om te proberen óm de dag en dan een klein beetje, eerst maar eens zien hoe ze erop reageerd, maar lekker vond ze het wel (peer) !!! Gaf het als 'extra' dus na de fles, hoe doen jullie dat ??En hoe laat??

Elise 1e x fruithapje

Micah zijn eerste groentehapje = worteltjes!
Hij vond het niet echt heel erg lekker :)..
Doe het nu alleen in het weekend geven.
Hier is Micah precies 4 maandjes!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Hey hallo,
Wij wachten ook zeker tot 6mnd met bijvoeden, dus eerste fototjes moeten nog meer dan een maand wachten...!
Op www.borstvoeding.com/voedselintroductie/ (even knippen/plakken...) kan je heel veel lezen over het beginnen met bijvoeden, erg interessant!
Ook is er een forum over bijvoeding waar ook kinderdietist Stefan Kleintjes antwoord geeft op je vragen!
http://www.bijvoedingforum.org/portal.php (ook even knippen/ plakken!)
Ik heb zijn boek aangeschaft toen ik met onze eerste begon met bijvoeden, hier staan veel leuke recepten en tips in!
@pippi: je schrijft dat je je kleine meid aardappelpuree gaat geven, nu staat me heir iets van bij dat dit gevaarlijk is voor kleine kinderen en zwanger omdat er rauw ei inzit....
Misschien dat het bij jullie heel normaal is hoor maar ik dacht ik meld het je toch even!

Allemaal veel plezier met bijvoeden!!

Liefs L81

Ook wij wachten tot 6 maanden met het geven van anders dan bv (als het lukt) nog dik 3 maanden te gaan:)
Betr. aardappelpuree - als jij het zelf maakt zit er natuurlijk geen rauwe ei in tenzij jij het daarin stopt....Zelf maak ik het nooit van poeder - versgemaakt is veel lekkerder

Mor 74

Terug
Bovenaan