Foto's van ons Wit-Rusje

A

Anoniem

Guest
Voor de mensen die het zich nog kunnen herinneren: we hebben sinds 14 maart een meisje uit Wit-Rusland in huis, Ilona.
3 Mei gaat ze alweer weg

Hier een paar foto's die gemaakt zijn tijdens activiteiten/uitstapjes via de stichting:

De groep tijdens de heenreis in Berlijn:

bij de brandweer

bij de sportschool:

Tijdens zwemles

Duikles van de brandweer:

deze jas heeft ze hier gekregen (gesponsord door een plaatselijke kledingzaak)

Liefs Annemarie en "ons" wit-rusje!!

Oh jammer dat ze weer weg gaat, je zal wel aan der gehecht zijn geraakt. Zo te zien heeft ze het naar haar zin gehad. Met wat voor idee was dat reisje naar jullie....vakantie? Der ouders zullen haar wel gemist hebben...zo'n lange tijd van huis.

Hey Annemarie,

Wat ontzettend leuk dat jullie aan dit "projekt" mee hebben gewerkt. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat wij bij mij thuis, ik moet ongeveer een jaar of 4 geweest zijn, een Iers meisje in huis hebben gehad voor een week of 3-4. Dat heeft enorme indruk op mij gemaakt. Vooral de reden waarom  al die kinderen er waren.  Er woedde destijds een burgeroorlog in Noord-Ierland en de kinderen waren  te gast in Nederland om even de spanningen en stress te kunnen vergeten. Tot menig jaar daarna hebben we nog contact met haar gehad, maar naar verloop van tijd is dat toch verwaterd. Nu nog denk ik wel eens aan haar en hoe het haar vergaan is. Ik zou er best eens onderzoek naar willen doen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en op dit moment heb ik het gewoon ook te druk, maar wie weet ga ik het toch nog eens doen.

Ik weet niet hoe oud jouw oudste 2 dochters inmiddels zijn, maar hoogstwaarschijnlijk zullen zij zich later ook nog wel wat kunnen herinneren van deze 3 weken, want het heeft als kind zijnde gewoon erg veel impact op je, althans dat heeft het op mij gehad.

Erg goed dat jullie zo'n kindje een kans willen geven even haar batterij op te laden, zodat ze weer met frisse moed terug kan naar huis (met de daarbij behorende ellende).

Groetjes Fonske.

leuke foto's. Lijkt me wel raar als ze straks weer weggaat.

Groetjes sandra

@Lillian: er is een stichting hier in Vriezenveen die elk jaar een schoolklas naar Nederland haalt voor 7 weken. Dit omdat ze in Wit-Rusland nog veel last hebben van de gevolgen van de Tsjernobylramp. Alles wat ze daar eten en de lucht die ze inademen is nog radioactief besmet. Dit is te merken aan het feit dat veel kinderen schildklierkanker hebben (Ilona gelukkig niet!), alle kids bloedarmoede hebben en gewoon vaak ziek zijn.
Het is bewezen dat het bloed van de kinderen in de 7 of 8 weken dat ze hier zijn helemaal gereinigd wordt!!

@Fonske: wat leuk zeg dat je je dat nog zo goed kunt herinneren!!
Onze kids zijn 7 jaar, 4 jaar  en natuurlijk 7,5 maand! De oudste 2 vinden het geweldig! Dit is de 3e keer dat we aan dit projekt meedoen en de oudste herinnert zich ook nog erg veel van de vorige 2 keren. Vorig jaar in de meivakantie is de oudste met m'n man een week naar Wit-Rusland geweest om die andere 2 kinderen te bezoeken die we in huis hebben gehad. Heeft echt heel veel indruk op Nadia gemaakt!
(de kids zijn hier dus 7 weken en niet 3)

@Sandra: ja, ik denk dat ik weer heel erg moet wennen als ze weg is, had ik de vorige 2 keer ook! Je gaat toch van zo'n kind houden natuurlijk  in die  7 weken!

Voor degene die meer over dit projekt willen weten: www.kinderhulp-tsjernobylramp.nl is de site van "onze" stichting. Staan ook heel veel mooie foto's op!

Terug
Bovenaan