foto's van Tessa

Hoi Kruimel,

wat een poppetje!!! Heerlijk grietje om te zien!!
Geniet lekker van haar!
Gaat alles goed met je???

Liefs,

Suus
(Maart Forum)

Hey kruimel,

Wat een schatje zeg!!!
En wat een haartjes al!!!
Wat lief is ze!!!
Hoe is het met je???
Al helemaal opgeknapt??
Geniet maar lekker van je kleine meid ze worden zo groot!!
Ons meisje wordt alweer 8 mndjes oud 2 november!!!

Liefs Sandy Maart 2007

wat een poppetje! kan niet wachten totdat ik mijn kleine mannetje mag vasthouden.
Ze is ook zo vrolijk op de foto's geweldig! het wachten waard zou ik zeggen
Geniet er van!

groetjes LARA (40+4)

Hoi Kruimel,

Wat een wolk van een meid!
Alles goed met jou? Het was een zware bevalling melde je.

Geniet lekker van je meissie. Die van mij laat nog op zich wachten....

Groetjes
Maple (Marielle) 41+1

Hoi Hoi,

Ja, we zijn echt APETROTS op ons kleine wondertje.

Als  ik naar haar kijkt en terug denkt aan de bevalling dan weet je waar je het allemaal voor hebt gedaan, al dat bloederige geweld daar beneden.  Je moet toch echt eerst door de bevalling heen om je kindje in je armen te mogen sluiten.

De bevalling was echt heel zwaar, zeer pijnlijke rugweeën die heel lang duurden en met korte rustpauzes ertussen (ik had amper de tijd om tussendoor op adem te komen) , ontsluiting wat niet vorderde (bleef heel lang op 2 cm hangen), daardoor naar het zh, weeën die wel erg pijnlijk waren maar niet krachtig genoeg waren om voor goede ontsluiting te zorgen.
Ik kon op een gegeven moment geen ruggenprik meer krijgen omdat er twijfel bestond over hoeveel ontsluiting ik nou eigenlijk had (boven de 6 mag het niet meer), vliezen die niet uit zichzelf braken, aan de wee opwekkers, onsluiting wat uiteindelijk op 9,5 cm bleef hangen, geen persweeën, dus ik heb ongeveer een 1/5 uur tot 3 kwartier moeten persen zonder persweeën, daarna kwam de vacuumpomp aan de pas en een flinke knip, dat zouden we ongeveer een kwartier proberen en als dat niet ging lukken dan zou ik een keizersnede krijgen. Ik heb echt gesmeekt om pijnstilling of een ruggeprik......wat een pijn zeg.
Mijn baarmoeder deed helemaal niets meer, die was door al die uren (16 uur vanaf het echte pufwerk) helemaal op. Daardoor was Tessa niet op de goede manier gedraaid (dat doet je baarmoeder normaal gesproken). Uiteindelijk toen het hoofje stond was ze door de vacuum goed gedraaid en kreeg ik EINDELIJK persweeën, en na 2 - 3 persweeën was daar dan eindelijk onze kleine meid.

Dan denk je klaar te zijn, je hebt je kind gezond en wel op je buik en de pijn is weg maar de placenta moet er nog uit. Fluitje van een cent denk je dan......NOT.
Doordat mijn baarmoeder helemaal op was zat deze dus nog muurvast. Aangezien die er binnen een uur uit moet zijn hebben ze van alles geprobeerd. Na een uur deed de gynocoloog nog een laatste poging anders alsnog een ritje naar de OK. Hij hield dus met zijn ene hand de navelstreng vast en met zijn andere hand maakte hij een vuist en begon kei en keihard op mijn buik te drukken onder mijn schaambeen door om zo mijn baarmoeder los te maken. Ik heb het hele zh bij elkaar gegild geloof ik, zijn vuist kwam er bijna via mijn rug weer uit. Maar gelukkig kwam mijn placenta er wel uit. Jeetje wat een groot ding was dat, had ik niet verwacht.

Goed, ik werd gehecht en gewassen en dan denk je na een paar uur lekker met je man en kind naar huis te kunnen, eerst moet je geplast hebben.
Nou, geen probleem toch.......NOT. Ik kon weer eens niet plassen.....hup een catheter erin, die moest officieel 48 uur blijven zitten, AAAAARCH. Niet naar huis dus.
De volgende dag hebben ze hem er gelukkig toch uitgehaald om mij te laten plassen en met heel veel moeite is dat gelukkig toch gelukt. Vrijdag avond lekker naar huis met man en kind en lekker GENIETEN.

We hadden een ontzettend lieve kraamverzorgster, echt een grote schat die ons alle 2 in de watten heeft gelegd. Het was ook wel even wennen toen ze weg was maar toch ook wel lekker dat je nu je eigen gang kan gaan.
Het gaat met mij iedere dag weer een stuk beter, ook met mijn knutselwerkje van onder.

Tessa doet het GEWELDIG, het is zo'n lekker meisje. Ze doet alles wat ze hoort te doen (incl de vele poepluiers). We genieten volop van haar. Ik vind het zo snel gaan allemaal, Tessa is vandaag alweer 2 wkn oud. Mijn bevalling staat nog in mijn geheugen gegrift alsof het gisteren was. Nog even en ze komt in een kort rokje en een naveltruitje de trap af met de mededeling dat ze gaat stappen hahahaha. Ze word dan weer rechtstreeks door haar papa naar boven gestuurd om iets anders aan te trekken.
Bloot van mama vind papa erg lekker  maar bij dochterlief moet alles bedekt blijven voor alle grijpgrage vingertjes van de puberjongertjes.

Lieve meiden, genieten jullie ook lekker van jullie wondertjes en voor degene die nog moeten bevallen; geniet nog even van jullie buikjes. Zwanger zijn is ook een hele bijzondere tijd.

van Kruimel

Terug
Bovenaan