fotocollage voor papa; even heel snel hulp nodig

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Even weer inbreken hier  want het word hier zo druk bezocht, er is vast een snel persoon hier die me kan helpen.

Ik ben druk bezig met een fotocollage voor papa.
Mijn plan is dus als volgt;
- fotocollage van alle papa / Tessa momenten tot nu toe (7,5 mnd)  met in het midden een rode hart met de allereerste foto dat papa Tessa in zijn armen krijgt
 + hand / voet afdrukjes van Tessa eromheen. Dit wil ik dus eigenlijk in zo'n fotolijstje doen zonder rand.
Maar nu blijkt dat het geheel wel erg groot gaat worden, HELP......
Ik krijg het nu natuurlijk nooit mooi en overzichtelijk in zo'n lijstje.

Iemand een snel en goed idee voor me, aangezien het voor zondag af moet zijn.

groetjes Marielle en Tessa (18-10-07)

Hoi Marielle,

Geeft niets van het inbreken hoor. Maar ik snap je vraag niet helemaal.

Je kunt de foto's toch een beetje knippen. Heb je al gekeken hoe groot je het wilt hebben. Je kunt er voor kiezen om voor elke maand een foto te gebruiken. Als je fotolijm gebruikt kun je de foto's altijd weer verwijderen. Je hoeft toch niet een hele rand van de handjes en voetjes te doen je kunt ook alleen in het midden een hand en voet afdruk doen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Anders moet je even een wat duidelijkere vraag stellen misschien kan ik je dan helpen.

Succes.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Ik zal proberen om wat duidelijker te beschrijven wat ik graag wil.

Ik heb van de afgelopen 7,5 mnd, vanaf geboorte tot nu,  foto's besteld waar papa samen met Tessa op staat.
Deze heb ik idd kleiner uitgeknipt zodat alleen papa en Tessa overblijven (de rest heb ik dus weggeknipt).
Deze wilde ik dus allemaal om een rood hart plakken .
Daar omheen wil ik hand / voet afdrukken plakken (heb er dus veel te veel gemaakt volgens mij).
Maar ik heb zoveel leuke foto's dat het geheel zo groot wordt (en wil ze toch graag allemaal gebruiken.

Hoop dat het zo iets duidelijker is voor jullie.

*Tja dan wordt selecteren denk ik de enigste oplossing. Alleen de aller aller leukste foto's of met een speciale herinnering.

Denk dat je aan me verdere advies weing meer hebt maar goed.
*Als je de foto's uitscheurd ipv knipt krijg je er een leuk wit randje omheen. Wel vanaf de achterkant naar de voorkant scheuren zogezegd.
*Misschien kun je de foto voor in het midden in een cirkel knippen. Wordt mooi rond als je een groot glas of klein bordje gebruikt.
Scheelt in hartvorm een hoop ruimte.

*Je kunt natuurlijk ook een vierkante vorm maken.
Ikzelf heb een grote collage hangen A3 formaat.
Koop een groot vel karton in een kleur.
*evt plak je als achtergrond een deel handjes en voetjes op. Die hoef je natuurlijk niet steeds helemaal te zien. beetje in contrasterende kleur met vel papier is het leukst.
Want hoe goed je de foto's ook scheurt of knipt je blijf altijd wel stukjes papier zien.
Dan op het vel papier zoveel als je leuk vind over de handjes en voetjes ga je de foto's plakken.
*Eerst even los neer leggen natuurlijk zodat je nog kunt schuiven.
*Leuk lijstje er omheen kost haast niks bij de Xenos of HEMA
*NU is het voor vaderdag maar misschien als je het op gaat hangen is het ook leuk als   er andere foto's tussen zitten van huisdieren trouwen? op de collage die bij mij hangt zitten ook jeugdfoto's van ons tweetjes de opa's en oma's   zussen eigelijk van alles en nog wat.

*En na een poosje kun je er oude foto's (wel fotolijm gebruiken) afhalen en er nieuwe tussenplakken.
*Of wat ik doe  ong 1x per jaar  de leukste foto's eraf halen.
In de doos met foto's zoeken die niet zijn ingeplakt en een nieuwe collage maken.

*Voor een collage op A3 formaat heb ik steeds ong 70 foto's nodig.
Sommige foto's zitten er al op vanaf het begin.

Succes ermee en het wordt vast leuk.

Hai Kruimel,

Dit idee vind ik zelf errug leuk...

Bij de Gamma een plaatje triplex op de door jouw gewenste maat laten zagen. Busje purschuim kopen bij diezelfde Gamma. Een lijst op het plaatje triplex spuiten en die als ie hard is vervolgens goud of zilver spuiten. Vervolgens de foto's erin plakken. Het ziet er op die manier echt supergaaf uit en het is ECHT NIET veel werk of moeilijk. Het wordt vaak bij bruiloften ed gedaan.

x ing

Hoi Ing,

Gaat alles nog goed met jullie?

Die tip van de triplex vind ik wel een goed idee eigenlijk, maar purschuim, dat droogd dus gewoon op en  ik kan het erop spuiten zoals ik dat wil?
Er zit dus geen bescherming voor zoals een glasplaatje? Zouden de foto's dan niet gaan verkleuren in de loop van de tijd?

Een hoop vragen  sorry maar het geheel is een "klein" beetje groter geworden dan ik in mijn hoofd had (ja....moet ik maar niet zo'n fotogenieke dochter hebben).

Ik ga vrijdag (kan niet eerder) meteen even naar een bouwmarkt om te kijken.

groetjes en tnx

hihihihi! Tis wat he zo'n vaderdagcadeautje.............
Het purschuim wordt inderdaad vrij snel hard. Je krijgt er een soort barok rand van. Je kan bij de betere bouwmarkt ook wel een mooi dun plaatje glas of plexiglas krijgen alleen moet je dan ff puzzelen hoe je dit erin kan krijgen. Ik vind het er altijd erg leuk uitzien maargoed een mooie vierkante lijst van Ikea waar je het passe partout uithaalt zodat de oppervlakte groter is kan ook heel mooi zijn. Ik vind die lijsten met rvs randen altijd erg mooi.

SUCCES!
x ing

Terug
Bovenaan