Hoi Phira,
Ik knip inderdaad áltijd zonder flits..
Het risico is dan dat je sneller, bij niet voldoende licht, wazige foto's krijgt.
Hoe minder licht hoe langzamer de "sluitertijd", maw, hoe langzamer dat hij de foto neemt. In principe heeft je kleine dan alle tijd om te bewegen en dat fotografeer je dan..
Zorg dan dat je met het licht mee fotografeert.. zit je kleine in de volle zon dan worden foto's soms ook wazig en/of overbelicht. Knip je richting het licht worden ze donker en knip je in een te weinig verlichte ruimte worden ze vaak vaag.
Ik denk dat je camera gevoelig is voor licht zoals boven omschreven. Hij heeft dan bij onvoldoende licht een te trage sluitertijd. Als je het alleen hebt als je binnen fotografeert en niet als je dit buiten doet dan is dát de oorzaak.
Wat ook veel mensen doen is zodra ze de foto nemen de camera wegnemen.. Als je een foto neemt wacht na de "klik" dan nog een paar seconden voordat je de camera beweegt, snap je?
Ik zou het verder ook niet weten, maar weet wel dat een "normale" digitale camera vaak net iets te traag is voor de snelle beweeglijke baby's en je alleen mooie foto's krijgt als ze muisstil zitten. Ik heb soms al problemen met de spiegelreflex als ze een adhd uurtje hebben hahaha..
succes!
Esmé mv kay