Fout consultatiebureau?

Hoi allemaal,

Ik heb deze vraag net ook al bij de zomer mama's 2005 gezet, maar wil graag antwoord dus ik probeer het hier ook.

Ik heb een zoontje van 14 maand met wie ik morgen weer naar het consultatiebureau moet. Nu staat er in zijn boekje een fout, hij zou namelijk met 11 maand de 4e vaccinatie krijgen, maar die hoefde hij toen niet zeiden ze daar. Met 14 maand zou hij er pas weer één krijgen.
Nu ben ik even de kluts kwijt want van een heleboel andere moeders hoor ik wel dat hun kind met 11 maand een prik heeft gehad.
Weten jullie hoe het zit? Met welke maanden krijgen ze een vaccinatie en welke zou dus nu aan de beurt zijn bij mijn zoontje?
Ik heb niet graag dat ze morgen een fout maken, want de vaccintaties moeten als het kan wel in de juiste volgorde gegeven worden. Dit hebben ze me zelf verteld toen ik ze belde.

Weet een van jullie het?

Alvast bedankt.

Liefs Til

Hoi,

wat raar, ik heb het na gekeken in hetgroene boekje van het CB en mijn zoontje krijgt wel met 11 maanden zijn 4de prik. Zou het dan toch maar even navragen.

groetjes

Hallo,

Ik heb even het "groeiboekje" van Pollewoppie erbij gepakt. Eens even kijken....

2 maanden 1e DKTP en 1e HIB
3 maanden 2e DKTP en 2e HIB
4 maanden 3e DKTP en 3e HIB
vanaf 11 maanden 4e DKTP en 4e HIB
vanaf 14 maanden 1e BMR en inenting Meningococcen (2 prikken !!!)
vanaf 3,5 jaar DTP en kinkhoest
vanaf 9 jaar DTP en BMR

Vind het wel een vreemd verhaal en vraag het morgen écht goed na. Pollewoppie heeft met 11 maanden ook een prikje gehad. Misschien heb je hier iets aan??
Veel succes morgen

Ik zou er maar van uitgaan, dat het allemaal goed komt bij je bezoek. Die vaccinaties hebben ze gewoon op de plank liggen en die vergissing zullen ze vast wel ontdekken, morgen.
Succes met de prikken!

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik had het consultatiebureau hier een maand geleden al over gebeld en als zij een fout zouden ontdekken zouden ze me voor vandaag bellen. Ze hebben me niet gebeld en daar baal ik dus van. Ik had zelf ook gedacht dat het een fout van ze was. Ik dacht laat ik even checken of ze het niet net veranderd hebben en ik dus fout zit.
Nou in elk geval bedankt.
Ik zal wel zien wat ze vanmorgen er van zeggen.

Groet Til

Nou ik ben vanmorgen geweest en....
Hij heeft 3 prikken gehad. Ook de prikken die hij met 11 maand had moeten hebben heeft hij nu gekregen.
Om eerlijk te zijn was dat best heel zielig, na elke prik ging hij alleen maar harder huilen. Ach, hij heeft ze weer gehad en nu maar hopen dat hij er niet echt ziek van wordt.

In elk geval, bedankt voor jullie reacties.

Liefs Til

hoi til,

zielig hoor 3 prikken tegelijk, maar hij heeft ze in iedergeval nu allemaal gehad.
meestal worden de kindjes wel ziek met een bmr prik maar dat is meestal na een week.
dus wordt hij volgende week ziekjes weet je waar het van komt. maar nu maar hopen dat hij er geen last van ondervind.

sterkte
groetjes monique

Terug
Bovenaan