Foute berekening

<p>Foute berekening.  Hoi mama.s  ik zou nu 9 weken en 3 dagen zwanger zijn Maar dat komt niet overeen heb pas hier bericht geplaatst voor een mis abortion. Maar ze wouden toch verder kijken volgens de gynaecoloog zou ik nu 6 weken en 3 dagen zijn. Is wel nu bevestigd dat van het tweede vruchtzakje dat het leeg is dat aan leg was van.  Nou kwam ik er vanmorgen achter dat de berekening niet klopt volgens de laatste menstruatie zou ik dus 10 oktober moeten tellen kom ik uit op 9 weken en 3 dagen. Maar kwam er vanmorgen achter dat ik 23 en 24 oktober getest heb en dat was negatief en de test van 21 november presies een maand later wel positief dan zouden we komende week het hartje moeten gaan zien en dat hartje wat we dachten eerder zou een bloedvat moeten  zijn geweest donderdag word ik van top tot teen naar te kijken en zou de gynaecoloog gelijk kunnen hebben dan de verloskundige. Wie heeft er naar een miskraam ook 3 weken verschil gehad met de berekening gr Natascha plompen </p>

Hoi Natascha,Ik zou donderdag echt even afwachten, zoals je aangeeft wordt je dan helemaal nagekeken en zul je wel meer duidelijkheid krijgen. Het berekenen van je zwangerschapsduur blijft (zeker in het begin) een gok, ook van verloskundige en gynaecologen. Pas wanneer de zwangerschap wat langer aan de gang is wordt de berekening nauwkeuriger omdat het kindje dan opgemeten wordt, dit is in het begin vaak nog moeilijk. Mijn uitgerekende datum is drie keer veranderd met twee weken verschil er tussen, dus het kan inderdaad voorkomen. Heel veel geluk en succes :) 

Het kan zijn dat je datum aangepast wordt, met name als je eisprong later is geweest. Ik zelf ben heel onregelmatig ongesteld en kan dus niet uitgaan van mijn laatste menstruatie, omdat dat ooit al (meer dan) 40 dagen geleden is. Je moet op zo'n moment van je eisprong uit gaan en vanaf daar ben je dan 2 weken zwanger (want je krijgt altijd 2 weken 'extra', om het voor de doktoren makkelijk te maken). Ik weet niet hoe jouw menstruatie in elkaar zit qua dagen, maar als je onregelmatig bent, dan kun je dus niet van je menstruatie uitgaan en zul je het anders moeten berekenen.

Terug
Bovenaan