Foutieve info

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Dankzij internet beleven vele vrouwen het zwanger (proberen te) worden op een heel andere manier dan de vrouwen van voor het digitale tijdperk. Maar wellicht zorgt het internet ook wel voor teleurstellingen! Zo ben ik daar zelf een voorbeeld van. Ik heb op minstens twee sites gelezen (babybrabbel.nl en babyopkomst.nl)  dat de ovulatie altijd 14 dagen voor je ongi is, ook al is je totale cyclusduur korter of langer dan 28 dagen. Dus vanaf dag 15 stopten wij met het 'verplichte' klussen (ja, nu weet ik dat dat verplichte niet goed is, maar hoe verander ik dat?? ). Nu bleek vorige maand dmv ovu-testen en tempen dat ik pas op dag 18 mijn eisprong heb. Lekker dan!  Deze maand hebben we doorgeklust tot en met mijn verhoogde temp, dus meer dan dat konden we niet doen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nu wel per definitie zwanger ben (was het maar zo ), maar door die foutieve info hebben wij 6 maanden in ieder geval niet zwanger kunnen worden om zo'n simpel 'foutje'! Vind ik toch wel triest, wat jullie?!

Wat ik wil zeggen is dat we ondanks 'de grote informatiebron' genaamd internet wel eens heel goed voor de gek kunnen worden gehouden. Zo lees je ook heel verschilldende dingen over hoelang een eitje bevruchtbaar is: de ene zegt een paar uur, de ander maximaal 8 en de volgende heeft het over 24 uur! Nou, dan weet ik het niet meer en dan word ik heel onzeker!!

Ik weet ook wel dat zwanger worden iets natuurlijks is dat zich niet laat plannen, maar als je het heel graag wilt dat wil je ook alles helemaal goed doen (ik ben al zo'n perfectionist). Je gaat je dan verdiepen en daar (onbewust) naar handelen. Dus daarom baal ik ook zo van die onjuiste info. Is dat raar?

Hopelijk is er nix met ons aan het handje (wat natuurlijk ook nog kan) en heeft het klussen op de juiste dagen deze maand zijn vruchten afgeworpen (niet letterlijk natuurlijk , dat zou ook niet goed zijn).

Nou, dat wilde ik even kwijt. Bedankt voor het lezen en wie weet heb ik hier nog dames die in hetzelfde schuitje zitten  mee geholpen.

Succes iedereen, dat we met zijn allen maar gauw zwanger mogen raken.

Groetjes,

Tammy (ronde 7, 1e kindje, nod 14 aug)

hoi tammy,

wat vervelend dat je door foute info. een half jaar hebt laten lopen.
daar mag je terecht boos/teleurgesteld over zijn.
ik haal ook veel info. van internet af.
maar op sommige sites staan tegenstrijdigheden.
wij hebben het eerste half jaar om de dag gevreeen.
maar dat werd op een geven moment ook een verplichting.
dan maar uitrekenen wanneer de eisprong.
ik heb een regelmatige cyclus van 32 dagen.
(scheelt soms maar 1a2 dagen)
dus volgens het internet zouw ik dan + - rond dag 14 eisprong hebben.
klussen klussen rond die dag.
(begonnen een par dagen ervoor en gingen door tot een paar dagen erna)
geen suxes, oke wat nu??
ik ben toen gaan tempen. ( stond op internet)
3maanden lang elke ochtend.
maar mijn temp schommelde zo de hele mnd. daar had ik niks aan.
wij zijn nu ruim een jaar bezig.... grrr
loop nu bij de gynecoloog om uit te sluiten of er lichamelijk wat aan de hand is.

ben nu tot slotsom gekomen,
elk lichaam is anders/reageerd anders.
we doen t niet meer op verplichting.
vrolijk wordt je er niet van.
en je raakt ook onzeker.

je moet je niet te veel ophangen aan internet info.
voor de 1 is het een uitvinding.
en voor de ander een gekmakend iets.
suxes, groetjes,

tjee inderdaad vervelend als je er al zo lang en zo mee bezig bent.
Ik haal zelf ook wel eens wat info van het internet, maar houdt me echt niet vast aan wat ze daar vertellen. Tuurlijk klussen we rond de eisprong wat meer, maar het is bij ons niet zo van oh nu is de eisprong even klussen ervoor en erna en dan klaar. Zoals hierboven ook al gezegd is (sorry weet even niet meer wie dat nu zei bloos) iedereen is anders. Bij de een is het idd dag 14 bij de ander misschien wel 12 of 18. gewoon klussen rond die dagen en verder als je zin hebt. je weet het maar nooit.

misschien wel makkelijk praten voor mij. wij hebben wel een kinderwens maar die is (nog) niet zo groot dat we er dagelijks mee bezig zijn. we klussen als we er zin in hebben en toevallig heb ik rond de eisprong altijd wel wat meer zin dus komt dat mooi uit.

He meid ik zou zeggen gooi alle info. overboord en klus gewoon als jullie zin hebben. Dan komt het vast wel goed.

liefs Daan

Hoi,

Kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je misschien een aantal maanden niet op het juiste moment geklust zou hebben. Maar wat op internet staat is een gemiddelde. Na je eisprong duurt het ongeveer 14 dagen en dan wordt je ongi. Als je op dag 18 een eisprong zou hebben, dan zou je cyclus ook deze keer iets langer kunnen zijn.
Zaadjes kunnen ook wel lang leven in jou, dus het hoeft niet zo te zijn dat je allemaal gemiste kansen zou hebben.

Ik let zelf ook altijd op mijn slijm (sorry, beetje vies) rondom de eisprong. Het zou me niet verbazen als mijn cyclus deze keer een dag langer zal zijn, want ik had het draderige slijm een dag langer dan ik verwacht had. Dus ook een keer extra geklust voor de zekerheid.

Afwachten maar weer en eventueel de klusweek wat verlengen met een aantal dagen. Is in ieder geval de moeite waard!

Groeten, mam van Laura

Ha

Ik zou me er niet zo druk om maken, natuurlijk kun je denken nu hebben we het telkens verkeerd gedaan, maar zeker weet je dat nooit. Maar ik neem aan dat jullie ook plezier hebben gehad tijdens het klussen. Ik snap de wens groot is gewoon door gaan dan moet het lukken.

Groetjes chientje

het is beter als je je eisprong vaststelt door wat je ziet, aan je slijm of  met een test, dan door het te berekenen.
Ik zelf heb altijd maar 12 ipv 14 dagen na de eisrpong.
greet

ik kijk ook veel op internet, maar doe wat ik zelf wil en goed bij voel en laat me niet teveel beinvloeden met wat er allemaal staat.
Op www.zwangerschapspagina.nl staat ook een heel stuk over; we vrijen al jaren verkeerd. Iets om te lezen extra haha?

Terug
Bovenaan