frambozenvlek (hemangioom)

mijn dochtertje nu 10 weken oud heeft een frambozenvlek op haar hoofdje.
hij groeit best wel hard, hij is nu 1 bij 2 cm.
wie heeft er nog meer een kindje met zo'n hemangioom of heeft er ervaring mee?
groetjes maaike

hoi maaike,

Onze dochter heeft een vrij grote hemangioom op haar li pols.

Die is behoorlijk groot en fel rood.Hij groeit ook nog steeds.

Op haar li onderarm,vlak onder de elleboog heeft een ook een rood plekje die nu ook wat begint te groeien.

Nu heeft ze op haar li wenkbrauw en op haar li hand zitten ook kleine rode puntjes.We hopen niet dat deze groter gaan groeien.

O ja,precies in haar bilspleet heeft een ook een rood,verheven plekje zitten die ook gegroeid is sinds de geboorte.

Zoë heeft dus verschillende rode plekken waarvan 1 erg in het oog springend.

Tot ong 6 jr kunnen ze het hebben.daarna schijnt het vanzelf weer weg te trekken.

groeten dianka

Hoi Maaike78

Mijn dochter had bij haar geboorte ook een frambozenvlek (achter haar oor). Nu is ze 4 jaar en hij is bijna weg. Alleen als ze zich boos maakt wordt hij weer wat roder.

Groetjes Prutske

Hoi Maaike,
Onze dochter van 7 weken heeft ook een aardbeienvlek op haar hoofdje. Bij haar geboorte was er nog niks te zien. Een paar dagen later zag je een klein rose puntje. Dat is inmiddels uitgegroeid tot een grote rode stip die ook boller is geworden. Verder heeft ze ook zo'n vlek op haar bil en op haar onderrug. Deze hadden echter vlak na de geboorte al de grootte die ze nu ook nog hebben, en ze zijn vlak gebleven. Mij wordt ook verteld dat deze vlek vanzelf weer weggaat. Het kan een jaar duren maar ook enkele jaren. Ik hoop echter dat de vlek op haar hoofdje niet nog groter wordt. Ze heeft nu nog niet zoveel haar, dus valt de vlek extra op. Op de website www.hemangioom.nl vind je best veel informatie.

Terug
Bovenaan