Francine

Wie van jullie heeft ervaring met het reizen (vliegen) met een baby?
De KLM zegt dat de bassinet (soort wiegje voor onderweg dat ze in het vliegtuig krijgen) alleen geschikt is voor kinderen tot 65 cm, 9 maanden en 9 kilo. Onze dochter is 8 kilo maar wel 70,5 cm en slaapt vaak met opgetrokken beentjes. Kan zij toch in zo'n bedje?
Wie heeft er verder nog goede tips hoe je om moet gaan met jetlag bij een kindje? Het is namelijk 9 uur vroeger waar we naar toe gaan...de vliegreis duurt 10 uur.

Alle tips over reizen met een baby verder zijn welkom!!

Groetjes, Francine (mama van Eva, 8,5 mnd).
 
Ik ben afgelopen april met mijn baby naar Curacao geweest(ook 9 uur vliegen).............Maar toen was hij 4 maanden en maar 63 cm. Maar ik denk zelf dat met een beetje opgetrokken knietjes dat het best wel moet lukken. Ik zou hem in ieder geval reserveren, aangezien er maar 2 stuks aan boord is, en als het niet goed gaat kunnen ze het altijd weg halen.
Maar als het wel lukt.........dan is het voor jou ook heel fijn, want van 9 uur vliegen krijg jij ook slaap!!!
En wat jetlag betreft heeft mijn zoontje er geen last van gehad, maar nogmaals hij was maar 4 maanden. Ik denk dat kinderen er minder moeite ermee hebben. In ieder geval maak je er niet druk om en ga maar lekker op vakantie.

Groetjes Desi mv Duncan

Ps: Een andere tip....bij het stijgen en landen zou ik je baby laten drinken, zodat hij steeds aan het slikken is (voor de oortjes snap je?).
Suc6
 
Hoi Francine,
Ik zou zeker zo'n stoeltje reserveren. Ze gaan nl echt niet je kindje opmeten. Wij zijn 1 april ook gaan vliegen met onze dochter, zij was toen 8 maanden. Wij hadden voor haar een eigen stoel maar er moest bijna gevochten worden om de twee bedjes door alle andere ouders met baby's, dus reserveer !!!!! Wat ik ook zeker zou aanraden is om je kindje extra veel te laten drinken want je droogt veel sneller uit in een vliegtuig. Als je daar aankomt gewoon meteen naar bed doen. Wordt ze misschien wat vroeger wakker maar dat trekt snel bij. ( tenminste bij ons) Nou, veel succes en een goede reis.

Groetjes Fenna uit Wichita Falls, USA
 
Nou het bedje reserveren is gelukt hoor, gelukkig.
Nu maar hopen dat onze garnaal d'r in past... even afwachten dus maar.
Goeie tip om haar extra te laten drinken, je droogt zelf ook sneller uit als je vliegt. Gelukkig lust mevrouw eindelijk gewoon sap uit een tuitbeker dus dat nemen we maar mee.
Bedankt voor de tips!!

Groetjes, Francine.
 
Terug
Bovenaan