Freelancers

hoi!
zijn hier nog meer freelancers?
ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen straks!

mijn vriend en ik zijn allebei freelance en hebben onregelmatige werktijden. ik wil minder gaan werken (bij zijn werk kan dat vrijwel niet), maar hoe ik dat moet gaan aanpakken heb ik nog niet helemaal duidelijk. belangrijk lijkt mij om er duidelijke lijnen in te brengen, anders weet je zelf (en je opdrachtgevers) helemaal niet meer waar je aan toe bent en voor de baby lijkt me dat helemaal erg belangrijk.
kinderopvang zal iets zeer flexibels moeten worden, daar ga ik nu naar op zoek.
ik werk vanuit huis (als basis en verder regelmatig op lokatie) en ik ben benieuwd of je zo'n thuiswerkdag kunt combineren met je kindje, of dat hij/zij dan beter bij de opvang kan zijn....je ziet, ik heb nog totaal geen ervaring

we hebben wel geluk dat wij straks ook 16 weken een uitkering krijgen tijdens ons verlof!!

groetjes,
sabine

Hoi,

ik werk zelf gewoon in loondienst, maar doe wel onregelmatig werk. Ik las van de week ergens iets over flexibele kinderopvang, op flexmoeders.nl
Heb er zelf nog niet gekeken, maar ga dat zo even doen. Misschien heb jij er ook wat aan!

Oja, ook mijn man en ik gaan thuiswerken combineren met het kindje gewoon thuis hebben. We gaan er maar even van uit dat dat niet zo'n enorm probleem zal zijn, alhoewel we natuurlijk wel beseffen dat je door de zorg voor je kindje echt geen 8 uur kunt maken tussen 9 en 5 en we dus nog een avond erbij aan zullen moeten plakken...
Voor de eerste tijd na m'n verlof schatten wij in dat dat wel moet lukken, als ons kindje wat groter wordt en minder gaat slapen (en dus wat meer aandacht nodig heeft), zullen we waarschijnlijk wat meer opvang gaan zoeken...

Ik denk zelf dat het wel goed te combineren is thuiswerken en een kindje.
Wij hebben nu 2 kindjes 1 van bijna 3 jaar en 1 van 13 mnd.
Mijn man heeft naast zijn 40 urige werkweek nog een klein bedrijfje aan huis (zo'n 12 - 20 uur per week) en ik schrijf naast de zorg voor mijn kinderen.  Dat doen we dan allebei 's avonds. Ik schreef ook vaak 's middags, dan liggen ze allebei nog 2 uur  op bed (de oudste mag ook op haar kamer spelen als ze niet wil slapen en dat vind ze prima. en 's avonds na 19.30 is het ook weer stil genoeg in huis om nog het eea te doen.

Hallo,

ook ik werk vanuit huis en heel onregelmatig. Ik merk dat thuiswerken met een kleintje niet echt heel productief is. Zeker niet als je ook veel aan de telefoon zit of onverwachts weggeroepen kunt worden (zoals ik).
In de eerste maanden zijn ze ook 's avonds nog veel wakker en kun je echt weinig werken is mijn ervaring. Dat wordt beter en ik vond het na 8 maanden zelfs prima gaan (dan liggen ze gewoon om half zeven op bed en slapen ze door tot de volgende ochtend, dan heb je wat aan je avond). Nu ligt het ook aan je kind. Mijn zoontje kan gerust een uur zelf spelen, is heel makkelijk, je zou hem bijna vergeten... Het dochtertje van mijn vriendin kan dat echt niet, die heeft de hele dag aandacht nodig. Dat weet je ook niet van te voren.

Wij hebben voor 2 dagen een hele lieve oppas die zo nodig met dagen kan schuiven. Verder is mijn man een dag thuis en werk ik veel in de avonduren of als mijn oudste slaapt. Maar twee dagen oppas vind ik toch wel lekker hoor, in een leeg huis kun je ineens vééél meer doen dan met een kleintje, want ze hebben aandacht nodig en die wil ik ook echt geven!
Wij hebben een gastmoeder en dat bevalt echt prima. Als ik 's morgens zeg dat hij naar haar toe gaat dan rent hij naar de deur, zo leuk vindt hij het. Dan is het echt niet erg om hem weg te brengen!

Succes,

Erica

bedankt voor jullie reacties!
het hangt dus ook best wel van je kindje af.... we moeten het maar even aanzien denk ik...in ieder geval gaan we 2 dagen oppas zoeken, en in die dagen moet ik vooral mijn belangrijkste werk zien te doen. dan kunnen we altijd kijken hoe het gaat en of er verandering in moet komen. ik moet nog wel even zien of het allemaal gaat lukken qua werk...ik heb werk wat niet alleen maar op die 3 bepaalde dagen kan...het kan ook zijn dat het eens op een andere dag extra moet gebeuren... het zal vast wel gaan gebeuren dat je dus opdrachten moet laten schieten. maar goed...de tijd zal het leren!
weinig freelancers trouwens hier!!
groetjes sabine

Terug
Bovenaan