Freelancers

hoi!
zijn hier nog meer freelancers?
ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen straks!

mijn vriend en ik zijn allebei freelance en hebben onregelmatige werktijden. ik wil minder gaan werken (bij zijn werk kan dat vrijwel niet), maar hoe ik dat moet gaan aanpakken heb ik nog niet helemaal duidelijk. belangrijk lijkt mij om er duidelijke lijnen in te brengen, anders weet je zelf (en je opdrachtgevers) helemaal niet meer waar je aan toe bent en voor de baby lijkt me dat helemaal erg belangrijk.
kinderopvang zal iets zeer flexibels moeten worden, daar ga ik nu naar op zoek.
ik werk vanuit huis (als basis en verder regelmatig op lokatie) en ik ben benieuwd of je zo'n thuiswerkdag kunt combineren met je kindje, of dat hij/zij dan beter bij de opvang kan zijn....je ziet, ik heb nog totaal geen ervaring

we hebben wel geluk dat wij straks ook 16 weken een uitkering krijgen tijdens ons verlof!!

groetjes,
sabine

Hoi,

ik werk zelf gewoon in loondienst, maar doe wel onregelmatig werk. Ik las van de week ergens iets over flexibele kinderopvang, op flexmoeders.nl
Heb er zelf nog niet gekeken, maar ga dat zo even doen. Misschien heb jij er ook wat aan!

Oja, ook mijn man en ik gaan thuiswerken combineren met het kindje gewoon thuis hebben. We gaan er maar even van uit dat dat niet zo'n enorm probleem zal zijn, alhoewel we natuurlijk wel beseffen dat je door de zorg voor je kindje echt geen 8 uur kunt maken tussen 9 en 5 en we dus nog een avond erbij aan zullen moeten plakken...
Voor de eerste tijd na m'n verlof schatten wij in dat dat wel moet lukken, als ons kindje wat groter wordt en minder gaat slapen (en dus wat meer aandacht nodig heeft), zullen we waarschijnlijk wat meer opvang gaan zoeken...

Ik denk zelf dat het wel goed te combineren is thuiswerken en een kindje.
Wij hebben nu 2 kindjes 1 van bijna 3 jaar en 1 van 13 mnd.