frequencie consultatiebureau en kinderarts

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,

Ik woon in Mexico en heb net twee maanden geleden een zoontje gekregen. Het valt mij op hier dat er veel medicijen worden voorgeschreven en dat men veel naar de doctor gaat. Er wordt verwacht dat je hier elke maand naar de kinderarts gaat (wat dus een beetje hetzelfde is als het consultatiebureau) en dat je dat minstens voor een jaar doet. Ben niet tegen op een doctor of een onderzoek maar ik vind elke maand, als je kind gewoon gezond is en goed eet en aankomt, erg veel. Kan iemand mij vertellen hoe dat in Nederland gaat. Hoe vaak ga je met een baby naar een doctor of een consultatiebureau? Het zou fijn zijn om precies te weten hoe dit in Nederland gaat, want dan voel ik me wat meer geinformeerd en wat sterker in mijn schoenen staande. Ik zie namelijk op sommige websites dat 1 week, 1 maand, 2 maanden, 4 maanden, 6 maanden, 9 maanden, en 12 maanden erg gewoonlijk is. Is dat ook zo in NL?

Bedankt!

Hoi,

Hier ga je gem. met 2,4,8 weken dan met 3,4,6,7-5,9,11,14,18 maanden
en met 2,3 en 4 jaar!
In Belgie komen ze de eerste 2-3mnd thuis, als je wilt elke week om te wegen, daarna ga je met 4mnd dan tussen 5en7 mnd, dan tussen 7en9mnd dan 9-12mnd , dan 12-15mnd en tussen 15mnd en 2jaar met 3jaar gaat in belgie in principe voor het laatst naar het cb en neemt de schoolarts het over.

Hoop dat je er iets mee kan! Gr MJ

Hoi,

Ik heb nog een leuke link voor je van het belgische cb, staat vanalles op over bv fv eerste hapje enz. kun je misschien ook wat nl ideeen op doen..
Veel geluk met je kindje!

Gr MJ                                                   http://www.kindengezin.be

Hoi

Nou om te kijken of hij goed weegt en groeit is wel belangrijk, maar die prikjes daar heb ik het niet zo bij. Al die gifstoffen in z on klein lijfje, terwijl hij voor sommige ziektes nog niet eens op deze leeftijd vatbaar voor is.

ik vind dat ze die prikjes later moeten geven, het is TE vanzelfsprekend.

Toevallig heb ik van mijn collega een boekje gehad, waar ze het over inenten hebben, dat het dus zo vroeg helemaal zo goed nog niet is.

Groetjes Miranda.

Terug
Bovenaan