Frequentie poepen baby

Hoi mama’s (of papa’s :))

Een poepvraag!

Onze baby van bijna 4 maanden poept ineens heel veel, het is na iedere voeding raak en ‘s nachts ook nog wel een keer :( normaal gesproken poepte hij een, hooguit twee keer op een dag en hij heeft ook nog wel een periode gehad waarbij het nog minder was.

We hebben recent niks veranderd aan zijn voeding of eetpatroon, hij krijgt kunstvoeding en we willen binnenkort met oefenhapjes beginnen. De kleur van de ontlasting is op zich normaal (gelig) al is het soms wel wat wateriger voor mijn gevoel. Verder is hij wel gewoon zichzelf en hij heeft geen verhoging, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Iemand ideeën of tips?

Klinkt mij niet als iets akeligs of verontrustend. Hier ook bijna 4 maanden en zeker 3-5 poepluiers. Allerlei kleuren geuren en structuren haha. 
Anders gewoon morgen toch even overleggen met de HA als t je bezig houdt?

Misschien een milde buikgriep? Let in ieder geval goed op tekenen van uitdroging. Dat kan hard gaan bij baby's.
Als hij er verder geen last van heeft, zou ik even afwachten of het vanzelf over gaat.
Bij wijfel beter een keer te veel de huisarts bellen dan te weinig.
Die van ons poept soms 3 een enkele keer 4 per dag.

Hmm vreemd. Ons meisje ruim 3 maanden nu poept 1x per dag soms 1x in 2 dagen. Als hij verder goed drinkt en geen koorts heeft zal het wel goed zijn

Thanks ladies!
Vanmorgen voor de zekerheid toch maar even de HA gebeld, omdat we het toch wel gek vinden dat ie van 1 naar 5-6 poepluiers op een dag gaat. Zij gaf aan dat ze het wel vaker horen bij babies van 4-5 maanden, wss verandert er dan iets in de darmen. 

Zolang hij goed drinkt, lacht, kwijlt, plast en geen koorts heeft is er niks aan de hand zei ze. Dus deze overbezorgde mama is weer even gerust gesteld:)

Terug
Bovenaan