friso 2 en gewone melk

Hallo allemaal,

Mijn dochter is 8 maanden oud en krijgt 's morgens melk (200 cc Friso 2), 's middags pap, 's avonds eet ze met de pot mee en rond 20:00 uur de laatste fles (200 cc). Nu hoorde ik laatst dat ze nu 's avonds dubbelop eten krijgt, haar warme eten en nog de fles. Maar die laatste fles heeft ze qua vocht nog nodig want ze wil niets tussendoor drinken. Kan ik dan op gewone melk overgaan aangezien die minder kaloriën bevatten? Ik wil haar natuurlijk niet vetmesten (ze zit iets boven het gemiddelde qua gewicht). Ik krijg nogal tegenstrijdige berichten, de één zegt dat Friso 2 net als gewone melk is alleen dan met meer vitaminen etc de ander zegt dat het de voedingswaarde heeft van een gewone maaltijd (en dan zou ze dus inderdaad 's avonds nogal veel krijgen).

Alvast bedankt,
groeten Floor
 
Hoi

Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar en krijgt ook nog steeds 3 flessen, het is helemaal niet zo dat je dubbelop geeft, vooral als je zelf al aangeeft dat er weinig anders gedronken wordt overdag.
Je moet nog wel even Friso 2 door blijven geven hoor, 8 maanden is echt te jong voor echte melk
Als je rond de 11 maanden zit kan je wel oover op gewone melk, ik geef trouwens nog gewoon Friso 3, er zitten gewoon allemaal bouwstoffen in oplosmelk.
Maar het is echt onzin dat het dubbelop is.
Mijn zoontje krijgt om 15.30 1 fles van 180 ml om 17.30 groentehap en yogurt en om 19.15 uur fles om naar bed te gaan, nou hij is zo mager als wat.
Doe gewoon wat jouw kindje nodig heeft.
 
Hallo
8 maanden lijkt me ook nog erg jong om te beginnen met gewone melk.
Mijn zoontje wordt volgende week ook 1 en ik ben nu langzaam aan het overgaan naar de gewone melk. Hij krijgt nog 2 flessen van 120cc half melk half opvolgmelk en om 19.00 uur 90 cc waarvan 60 cc melk en de rest water.
Ik heb begrepen dat wanneer je kindje minder dan 200 ml opvolgmelk krijgt dat je vitaminen D moet aanvullen.In de opvolgmelk zitten dus wat meer vitaminen  dan in de normale melk.
groetjes Jeanette    
 
Hoi,

Je mag je kindje wel al gewone melk geven hoor.
Daan krijgt vanaf 6,5 maand al halfvolle melk en helemaal geen opvolgmelk meer, ik geef hem hier wel extra vitamine D druppels bij.
Ik ben toevallig maandag op het buro geweest en daar werd wel advies gegeven om volle melk te geven.
Maar verder was het geen probleem dat Daan melk krijgt ipv opvolgmelk mist je de vitamine D druppels erbij geeft. Vroeger was er ook geen opvolgmelk en wij zijn er ook niet minder van geworden.

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan