Friso 3

Wie kan mij advies geven over het gebruik van Friso 3. Mijn zoontje is 12 maanden en hij is inmiddels overgegaan op Friso 3. Ik heb veel problemen met mijn nieren en daarom heb ik gekozen om hem  Friso 3  te geven in plaats van gewone melk omdat er minder eiwitten in zitten en daardoor minder belastend voor zijn nieren zou kunnen zijn. Ik weet natuurlijk niet of hij ook problemen met zijn nieren zal krijgen maar een echte drinker is het niet. Op de verpakking staat dat als je minimaal 500 ml opvolgmelk per dag drinkt, hij voldoende vitamine D binnen krijgt. En daar zit hem dus het probleem. Hij krijgt twee flessen van 180 ml water en 6 schepjes Friso 3, die hij met moeite leegdrinkt. Voor de rest drinkt hij water,  karnemelk enz.  Ik denk dat hij te weinig Friso3 drinkt en daardoor te weinig vitamine D binnenkrijgt.Mijn vraag is dan ook wie geeft er ook Friso 3 en zo ja hoeveel?

Alvast bedankt,
Moontje
 
Hoi Moontje,

Omdat mijn dochtertje (13 mnd) één cystenier heeft, geef ik haar ook nog steeds opvolgmelk omdat dat inderdaad de nieren minder zou belasten.
Ik doe dit trouwens uit voorzorg hoor, het consultatiebureau of de arts heeft dit niet voorgeschreven maar dit voelt beter...
Ik geef haar Nutrilon Peutermelk (1-3 jaar) omdat ook zij niet zo'n beste drinker is, en op de verpakking staat dat kinderen vanaf 1 jaar min. 300 ml van deze melk nodig hebben i.v.m de hoeveelheid vitamine D die ze moeten hebben op een dag.

Je kunt deze peutermelk i.i.g bij De Kruitvat kopen, ze zitten in handige 200 ml flesjes maar ook in pakken en grotere flessen.
Je zoontje lust ze vast wel, want ze smaken echt lekker! En het belangrijkste; het is errug gezond!

Succes ermee, liefs Fiona.
 
Hoi hoi,

Als je kindje te weinig opvolgmelk drinkt en dus niet de juiste hoeveelheid vit.D binnen krijgt, dan kan je altijd bijvoorbeeld 2 druppeltjes vit.D extra geven.... Op die manier heb je het ook aangevuld en hoef je je geen zorgen te maken over de hoeveelheid opvolgmelk die je kind binnenkrijgt. Vit.D (davitamon) is gewoon bij drogist verkrijgbaar.
Zo doe ik het als mijn zoontje te weinig opvolgmelk heeft gedronken.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan