Friso Comfort 1

Hai,

Wij zijn sinds 1,5 week op Friso Comfort overgestapt. Nick is nu bijna 10 weken oud en heeft last met zijn ontlasting. Ook heeft hij last van krampjes. Moet het water echt elke keer gekookt worden? Kan je het ook voor de hele dag klaar maken? Volgens mij duurt het best lang voordat het afgekoeld is. Ik deed het tot vandaag dus steeds in de magnetron, gewoon 1 minuut, maar dan kookte het nog niet. Dus ik denk dat het daarom ook nog niet werkt. Vanaf vandaag ga ik koken, hopelijk wordt het dan beter. Heeft iemand ervaring met Friso Comfort? We hebben ook Nutrilon Omneo geprobeerd, maar daar kon Nick niet tegen, vandaar dat we eerst ook niet meer iets anders durfden te proberen. Friso Comfort lust hij wel, alleen het werkt tot nu toe nog niet, maar misschien door het koken van het water gaat het nu beter. We gebruiken trouwens Bar le Duc. Ik hoop echt dat het beter gaat, hij is nu al 3 weken lang elke ochtend om 5 uur wakker met krampjes (kreunen, kan niet goed zijn ontlasting kwijt). Groetjes Truus
 
Hoi,
onze zoon had ook last van krampjes en moeizame ontlasting. Hij is nu acht weken en krijg Nutrilon Omneo, dat gaat heel goed.
En ja, het water moet elke keer wel gekookt worden. Ik maak inderdaad voor een hele dag klaar. Dus 1 x water koken, het juiste aantel schepjes erbij en in een afgesloten litermaat in de koelkast bewaren (niet in de deur). Zodra je moet voeden, even een flesje in de magnetron (ongeveer 30 sec. per 100cc) en klaar is kees.
 
Hallo

Wij gebruiken ook de frisocomfort, je moet het water wel koken, je zou het terug kunnen koelen in een bakje water (+ 10 min). Je zou ook bijv. 10 cc extra water kunnen teovoegen.
Het duurd wel even voordat het resultaat kan leveren omdat je kindje eraan moet wennen.
 
hallo,

mijn dochtertje had ook last van kramp en sinds ik haar voeding (nutrilon)aanmaak met venkelthee is het helemaal over,
Ja je kan de voeding voor de heledag klaarmaken..
Eerst water koken dan laten afkoelen tot het drinkbaar is en dan de voeding erbij, roeren en klaar, bewaren in de koelkast, succes
 
Hallo,

Het water koken is inderdaad een must, voor de krampjes kan ik je sinababy aanraden van VSM, dit zijn homeopatische drupjes die je een half uur voor of na de voeding moet geven. Bij mijn zoontje van weken helpen ze perfect. Ze zijn gewoon te halen bij de drogist.
 
klaargemaakte voeding is in de koelkast 24uur houdbaar.
buiten de koelkast 2uur. dus houd er rekening mee als je weg gaat, dat je de klaargemaakte voeding niet langer dan 2uur buiten de koelkast bewaard. als je langer weggaat dan kan je het beste appart gekookt water in een flesje doen en de melkpoeder er later toevoegen.
je moet ook nooit de voeding erbij doen als het water nog aan de kook is of net van de kook af is, omdat dan de voedingstoffen verloren gaan.
wij maken ook een hele kan (afgesloten) voor 24uur klaar.

liefs sandy
 
Wat ik niet zo goed begrijp is dat op de verpakking van Friso comfort staat, dat je het als het bereid binnen een uur moet gebruiken. Een aantal van jullie doen dit niet, kan dat dan zomaar?
Volgens de verpakking moet je het ook vermengen met water van 75 graden (i.t.t. gewone fv die 40 graden moet) Hoe doen jullie dat dan als je een dag weg gaat en geen opwarmmogelijkheid hebt?
 
Terug
Bovenaan