Friso Comfort en Extra

Hallo meiden,

Heeft iemand hier ervaring met overstappen naar Friso Extra? Mijn zoontje van 6 weken krijgt Friso Comfort omdat hij last heeft gehad van krampjes. Dit is gelukkig helemaal over. Nu hebben we het idee dat hij niet genoeg heeft aan zijn voeding. Hij krijgt 150 ml en drinkt deze altijd leeg. Het CB heeft liever niet dat ik overstap op Friso Extra omdat zijn darmpjes dan weer moeten wennen. Hun advies was meer (180 ml) voeding geven, maar deze fles drinkt hij niet leeg, hij drinkt misschien 10 ml meer). En hij komt nog steeds om de 3 uur terwijl het CB adviseerde te rekken naar om de 4 uur. Maar dat lukt dus niet!! Heeft iemand advies???? Groetjes, Tanja
 
Ik zou persoonlijk ook niet van de ene voeding naar de andere overspringen. Laat eerst je zoontje even wennen aan die voeding en als die Comfortvoeding niet meer nodig is, doe dan eerst weer de gewone. De extra ligt inderdaad wat zwaarder en als hij al krampjes heeft, dan zou ik er zeker nog even mee wachten. Als je zo snel gaat switchen weten die darmpjes helemaal niet meer hoe ze het moeten doen. Als hij de fles van 180cc niet leegdrinkt dan heeft hij toch genoeg aan 150 cc, maar wil hij gewoon even lekker sabbelen denk ik. Succes
 
Hoi Tanja,

Ik weet niet hoe lang je hebt gekeken naar of hij niet genoeg had aan die 150 cc? Onze zoon (bijna 9 weken) krijgt ook 150 cc+ 5 scheppen Friso Comfort en de ene dag heeft hij meer honger en de andere dag drinkt hij zijn flesje niet leeg. Toen hij 6 weken oud was, was hij ook erg onregelmatig qua tijdstip van melding. De ene keer 3 uur, dan weer 4 uur en dan weer 3,5 uur. Ik las er toen over dat dat normaal is voor de eerste maanden.
Nu meldt hij zich wat vaker om de 4 uur (niet altijd hoor!) en slaapt hij van 23.00 uur tot 5 / 6 uur 's ochtends door.

Ook hebben we geprobeerd om over te stappen naar andere voeding door de comfort te mengen (4 scheppen Comfort + 1 schep van de gewone) maar hij reageerde daar gelijk op met erge krampen. Dus daar zijn we mee gestopt. Houdt er dus rekening mee dat hij daar last van gaat krijgen.

Ik zou dus, als ik jullie was, het nog even aankijken en als hij nog honger heeft, nog een klein beetje bijmaken (30 cc+ 1 schep?). Of inderdaad het speentje gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes!!

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi Tanja,
Onze dochter krijgt nu vanaf dat ze ongeveer 3 weken is Friso Comfort omdat ze ook last had van buikkrampjes. Toen ze ongeveer 10 weken was ben ik Friso Extra gaan gebruiken alleen voor haar laatste voeding, maar daar ben ik mee gestopt omdat haar krampen in alle hevigheid terug kwamen en heel erg lag te krijsen als ze haar fles kreeg. Nu gebruik ik alleen nog de Comfort en ze is krampvrij. Je zou ook kunnen proberen om er bv 10cc water extra bij te doen, dus 160 water+5scheppen.
Veel succes!!
Groetjes Daantje
 
Terug
Bovenaan