friso comfort.. juist spugen!

hoihoi!

Een vraag..
want omdat Sam zo'n moeite heeft met poepen is door het CB aangeraden om 1 schepje Friso Comfort in z'n voeding te doen + dan dus de 4 scheppen Friso Normaal. Sam is nu 2 maanden en krijgt 165 cc + 5 schepjes fv (extra water voor makkelijke ontlasting..)
Die Friso Comfort is tegen spugen en zou moeten zorgen voor een betere darmflora en ontlasting, maar Sam spuugt nu juist! Voordat ik hem 'omhoog' breng om te boeren golft het er uit!! Ik dacht dat die johannesbroodpitmeel er juist voor zorgde dat de kleine niet hoeft te spugen...
Is dit gewoon omdat Sam nog moet wennen?

Ook lees ik tegenstrijdige berichten over de werking van Johannesbroodpitmeel.. Dit zit dus ook in de Friso Comfort en zei zeggen dat het moet zorgen voor een betere darmflora... Maar anderen zeggen weer dat jbpmeel alleen is tegen het spugen... ???!!

Wat is jullie ervaring mat Friso Comfort? Spugen? En moeizame ontlasting??

Hoor het wel!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

met friso heb ik geen ervaring.
Wel met nutrilon.. ook hier is er 1 moeilijke poepster ;)
Zelf heb ik de standaard gehad, met johannesbroodpit en de Omneo, daarna over gestapt op AR.(alles van nutrilon)

Misschien toch maar terug op de johannesbroodpitmeel? of is er een speciale reden waarom je dat niet meer gebruik?

Hoi Margreet,

Ik heb ervaring met Friso comfort.
Bij mijn dochter Mirte hielp het wel tegen het spugen.
Alleen gebruikte ik  alleen Friso  comfort. (dus niet gemengd)
Nu is ze negen maanden en gebruik ik het niet meer.

Groetjes,
Linda (moeder van Mirte, 03 mei 2006)

Hallo,

Wij gebruiken de Omneo. Onze dochter poept pas na 4 dagen en eigenlijk
komt het dan wel zacht eruit (gebruik ook nog kindicol druppels van
VSM, dit maakt de ontlasting zachter) Je zou zeggen...omneo + druppels
misschien peopt ze nu elke dag....NEEEEEEEE pas na 4 dagen . Wij hebben
ookgeprobeerd over te stappen naar de friso comfort maar ik heb 3
flessen gemengd en ze zette het op een huilen. Volgens mij kreeg ze
darmkrampjes en kon ze misschien niet tegen dat jbpm??

Wij houden het maar bij de omneo en de druppels en weten inmiddels dat
ze pas na 4 dagen poept en dat het er makkelijk uitkomt. Het is gewoon
niet anders. Ze is nu 20 weken en we zijn maar met een fruithapje
begonnen (proberen) misschien dat dat nog helpt!!

Groetjes Claudia en Maud-je

hallo,

bij mijn oudste dochter heb ik ook friso comfort gebruikt, tegen het spugen, dit ging goed, ze bleef wel wat spugen maar niet zo erg veel meer.

nu gebruik ik het ook voor mijn tweede dochter. nu bijna 8 weken oud.
alleen nu gebruik ik het voor de ontlasting. ze had er veel moeite met poepen. het waren keutels en het kwam er erg moelijk uit, meestal moets ik haar er ook bij helpen.
ik meng nu de comfort met  de gewone. twee schepjes gewoon en drie schepjes comfort. op 150 ml water. dit gaat nu goed. ze poept dan wel een keer per dag, maar wel een volle luier. in het begin had ze wel wat krampjes die zijn nu gelukig ook over.

misschien dat het spugen komt omdat hij/zij teveel melk krijg.
ik moest zo drie weken terug ook overgaan op iets meer melk, maar dat kwam met dezelfde gang er weer uit.

ik hoop dat je hier wat aan heb.
groetjes henny

Mijn dochter heeft ook last van moeizame ontlasting en het cb zei ook dat ik wellicht Friso comfort moet gaan gebruiken. Mijn schoonmoeder was haar even wezen wegen, want ik moest werken. Weet dus niet precies hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Wat is jullie advies? Ik bel voor de zekerheid morgen nog maar even naar de wijkverpleegkundige.

Ik ga trouwens ook morgen met fruit beginnen (ze is 23 weken) en kindicol gebruik ik ook maar tot nu toe zonder resultaat.

gr. patty
mama van Nynke

hoi Patty,

ik las ergens dat ze ook betere ontlasting gaan krijgen zodra ze fruit krijgen.
misschien gaat dit helpen bij jou kleintje.

helaas mag ik nog geen fruit gaan geven.

gr henny

Terug
Bovenaan