Friso Comfort

Mijn dochter van 9 maanden drinkt eigenlijk al vanaf de 2e maand Friso Comfort...Nu wil ik eigenlijk wel weer overstappen op de gewone want ze eet nu fruit brood en een warme maaltijd dus poepen is geen probleem meer en ze moet toch ook wennen aan gewone lijkt me.....Heeft iemand hier ervaring mee ik hoor het erg graag....
 
Onze zoon is pas 3 maanden oud en krijgt ook Friso Comfort. Wij hebben een poging gedaan om op gewone over te stappen maar daar zijn we na een paar weken weer mee gestopt omdat hij daar ongelooflijk last van kreeg: spugen, diarree en krampen. Maar zijn darmpjes zijn natuurlijk nog lang niet zo ontwikkeld als die van jouw dochter. Ik zou gewoon proberen met eerst 1 schep Comfort te vervangen door gewone Friso en dit zo dan op te bouwen. Of overleg anders met het CB.

Succes ermee!
 
Hoi,

Onze zoon kreeg ook vanaf de 2e maand Comfort en wij zijn op het moment dat hij naar de opvolgmelk ging weer overgegaan naar de gewone melk.
Hij krijgt nu ook warme hap, fruit en brood en z'n ontlasting gaat als een trein!
Hij heeft er nu helemaal geen problemen meer mee en geen last meer van en poept nu elke dag, daar hadden we niet op durven hopen toen hij nog zo klein was.

De overgang moet je wel wat geleidelijk doen. Eerst bijv 5:1, na een paar dagen naar 4:2 en dat afbouwen naar helemaal gewoon.

Succes!
 
Ik spreek uit ervaring van 4 jaar geleden. wij zijn ook langzaam overgegaan opb gewone voeding. Steeds een schepje minder. We zijn bij 6 weken begonnen met comfort omdat ze niet kon poepen, met comfort zat ze steeds onde de dunne, dus toen maar mengen. Bij elke verandering in hoeveelheid omdat ze meer moest omdat ze groter werd was het weer uitproberen. Bij een jaar had ze gewone melk en sinds die tijd (tot haar 4e jaar) altijd buikpijn en diaree. Allerlei onderzoeken wezen niks uit. Ze kreeg ook veel houdbare jokidrink en sinds ze dat niet meer krijgt(aleen verse) was het met een week over.Gewone melk kan ze dus goed verdragen maar houdbare niet.
 
Terug
Bovenaan