friso comfort

Ik heb een zoontje van 4 weken en ben van de week overgestapt van nutrilon standaard naar friso comfort in verband met krampjes. Nu hoor ik verschillende verhalen over het klaarmaken van deze voeding. Op de verpakking staat dat je het met gekookt water (75 - 80 graden) moet doen anders lossen de vezels niet op. Wie gebruikt ook friso comfort en hoe maak je dat dan klaar? Ook zou ik graag willen weten hoe jullie voedingsschema is bij 4 weken?
 
Hallo,

Toen mijn dochtertje zo klein was (is nu 9 mnd) gebruikte ik ook friso comfort. Ik maakte of voor 24 uur; waterhoeveelheid aan de kook brengen en laten afkoelen tot handwarm en dan de voeding erbij. Of per fles; water aan de kook brengen, onder de koude kraan afkoelen tot handwarm en dan de voeding erbij en weer afkoelen onder de koude kraan tot drinktemperatuur.

Het voedingschema van 4 weken ben ik helaas vergeten. Is/lijkt ook al weer zo lang geleden.

groetjes Simone
 
Hoi,
Ik gebruik ook friso comfort voor mijn dochter Lita (nu 4,5 mnd). Volgens de verpakking moet je het water koken en dan gelijk aanmaken met de voeding, zodat de voeding door het johannesbroodpitmeel dikker wordt. Dit is ook de bedoeling want hierdoor spugen babies minder snel.
Er  zijn 2 manieren; 180cc gekookt water met de poeder mengen en aflaten koelen.
                                            of   bv;   80cc gekookt water   de voeding erin oplossen en de rest aanvullen met koud water  tot ong. 200cc in totaal (ik doe het op deze manier)

Als je twijfelt kun je altijd de servicelijn bellen, telefoonnummer staat op de verpakking.

Succes
Doreen
 
Hallo,

Wij hebben ook vrijwel het 1e jaar Friso Comfort gebruikt. Ik maakte de voeding voor 24 uur klaar en kookte het water eerst. Deed er vervolgens de melkpoeder door en liet het afkoelen. Je moet het iedere keer voor gebruik goed roeren/schudden, omdat het dikke naar beneden zakt. Wij hebben er veel baat bij gehad, onze dochter spuugde een stuk minder!!

Succes ermee
 
Hallo,

Ik gebruik ook Frisocomfort. De bereidingswijze op de verpakking is naar mijn mening waardeloos. De voeding lost niet goed op. En als mijn dochter honger heeft wil ze niet drie kwartier wachten tot de voeding op temperatuur is. In overleg met CB ben ik gewoon voor 24 uur gaan klaarmaken wat ik ook gewend was met standaard voeding.
Ik koel het water af tot lauw en doe dan de schepjes erbij, roer voorzichtig zodat de poeder oplost en dan inderdaad voor elke voeding aan goed roeren want de voeding word heel lobbig en zakt naar beneden.
Ook gebruik ik een grotere speen.

Groetjes ina
 
Ik heb de Friso Comfort gebruikt ivm spugen van mijn zoontje. Ik vond het waardeloos. Het spugen werd wel wat minder, maar nog niet super. Dus toen zijn we overgestapt op de Nutrilon Forte (friso is zo licht verteerbaar dat dat arme kind steeds honger had) met daarin een paar schepjes Johannesbroodpitmeel (ideetje gekregen van een andere moeder via dit forum!). Super! Spugen is helemaal over en ontlasting is mooi. Daarnaast gaat er eens per dag een half theelepeltje ABC Dophilus door de voeding tegen de kramp. Alles gaat goed, hij is nu 6 weken, slaapt als een roosje, is vrolijk als hij wakker is en huilt alleen omdat hij een vieze broek heeft, moe is of honger heeft.
Heerlijk!!!!!!!

De Forte kun je gewoon voor 24 uur klaarmaken, omdat je het Johannesbroodpitmeel toevoegt als de fles klaar is.
Ik heb gewoon 5 flesjes met voeding klaarstaan. Even in de magnetron, 2 schepjes Nutriton erbij en drinken maar !

Groetjes Cato & Okke (29/05/2006)

 
Hallo allemaal,

Wij doen het als volgt: ik kook 500ml water, doe ik in een maat beker, daar doe ik vervolgens 30 scheppen frisocomfort bij. Dan giet ik er 400ml koud water bij. Even met de mixer of staafmixer en dan heb je iets  meer dan 1000ml voeding, zonder klonten! De maatbeker heb ik bij de marskramer gekocht (plastic) en daar staat een maatverdeling op dus heb je altijd precies genoeg.
Wij zijn nu echter over op friso comfort 2 en dan is het maatschepje wat groter dus verhoudingsgewijs krijg je ook meer voeding, helaas is onze maatbeker te klein geworden!
De voeding is gelijk drinkbaar en ingedikt en ik laat hem nog iets afkoelen voordat hij in koelkast gaat.

Phae (fee) mamma van Amy (2jaar) en Noa (6 maanden)
 
Terug
Bovenaan