friso comfort

We gaan morgen over op friso comfort, omdat Marit(13-4) ontzettend veel moeite moet doen om te poepen. En dit op aanraden van onze wijkvp.
Nu is mn vraag of deze ook met rijstebloem kunt klaarmaken voor de laatste fles? Of kun je dit beter niet doen?????

Hopelijk hebben jullie hier antwoord op

Bedankt moeders

Renate

hoihoi,
Ik ben nadat ik na 4 maanden gestopt ben met borstvoeding ook friso gaan geven, maar onze dochter had toen ook heel veel moeite met poepen. Toen zijn we ook Comfort gaan gebruiken en dat werkt perfect. Wij deden eerst half comfort(  3schep)  half gewoon friso (3 schep)en dat ging perfect. Ons hebben ze toen aangeraden om eerst te zorgen dat er een balans is met de voedingen en de ontlasting en dan pas nutrix en dergelijke te gaan gebruiken, anders hebben die darmpjes veel te veel in een keer te verwerken. Stap voor stap dus. Onze meid is nu 6 maanden ( vandaag precies) en we gaan nu Friso 2 gebruiken maar ook met comfort 2 erbij. s'morgens en s'avonds krijgt ze deze flessen aangemaakt met nutrix 3 scheppen, ongeveer 230 ml voeding  per fles drinkt ze nu.
Heel veel succes,
Groetjes

Hoi Renate,

Mijn dochtertje (18-2) had ook friso comfort. Zij heeft nooit rijstebloem gehad omdat hier rijst in zit, en rijst geeft meestal een moeizamere ontlasting. Op aanraden van het CB ben ik met grovere graanvlokken begonnen, maar hier geeft ze niks om. Ze eet veel liever brood....en sinds ze dit eet poept ze als een tierelier...soms 2a3x per dag. Ik durf Lita ook nu pas een rijstwafeltje te geven, ik hoef me niet meer druk te maken over verstopping. Ik ben nu aan het laatste pak comfort2 begonnen en dan krijgt ze de gewone...
Wie weet als jij straks met brood begint dat ook bij jou het leed geleden is....
Succes

Doreen

Terug
Bovenaan