Friso comfort

Ik ben dringend op zoek naar advies voor het klaarmaken van flesvoeding Friso comfort.
Mijn zoontje Rik is nu bijna vijf maanden oud en heeft eigenlijk altijd heel veel gespuugd. Wij hebben een hele tijd Nutrilon met johannesbroodpitmeel gebruikt, maar na een tijd spuugde Rik net zo veel met of zonder jbpm in zijn voeding. Nadat ik op deze site veel goede reacties over Friso comfort las, ben ik dit gaan gebruiken. En het werkt fantastisch! Alleen het klaarmaken hiervan is een ramp. Ik maak de voeding voor vijf flesjes in een keer klaar ( van het cb mag dit indien de hele voeding met kokend water wordt aangemaakt en binnen 24 uur wordt opgedronken). Het probleem is, dat er ontzettend veel grote klonten ontstaan bij het klaarmaken. Zelfs een garde krijgt deze klonten niet weg. Ook op de bodem van de grote kan waarin ik de voeding klaarmaak ligt een grote klont met als gevolg dat ik te weinig voeding over hou !! Wie heeft de gouden tip voor het klaarmaken hiervan?

Goedemorgen,

Ik maak de voeding per flesje klaar. Maar je kunt het ook per dag maken. Ik heb contact gehad met het Friso voedingscentrum en die adviseren ook per flesje maken omdat Comfort dik word na het klaarmaken van het flesje. (dit om het spugen tegen te gaan). Maar als je het per dag maakt is het, net als per fles, fifty fifty. Dus bij mij is het zo eerst 6 schepjes comfort in de fles daarop doe ik 100cc kokend water (net uit de waterkoker) GOED schudden (dus geen garde) daarna aanvullen met koud water (dit mag uit de kraan, maar ik doe mineraalwater) 100cc. Altijd voldoende voeding en geen last van klonten. PERFECT. is wel wat omslachtig hoor elke voeding een flesje maken, maar zo voorkom je wel dat je een dikke massa in de fles hebt, met het gevolg dat er klonten ontstaan. Als je er nu niet uitkomt, neem dan even contact met Friso op. Deze kunnen je heel goed op weg helpen..........

Jolanda

Hoi,

Friso Comfort is niet geschikt om een hele kan in een keer klaar te maken. De johannesbroodpitmeel gaat klonteren.
Ik maak het per flesje klaar. Ik doe 2/3 koud water in de fles en 1/3 heet water (bij mij precies drinktemperatuur) en dan de friso comfort er in. Dan goed roeren en klaar.

Succes!!

Groetjes,
Linda

Ik maakte het met kokend water per fles klaar.ik kook het water giet het direct in de fles voeding erbij goed schudden en klaar.ik deed dit een uur van te voren en was dan na een uur presies op tempratuur zonder klonten(wel goed schudden 30 sec)

Hoi, ik gebruik voor mijn dochter ook friso comfort en ik maakte het ook altijd voor 24 uur en ik deed het op deze manier: met afgekookt water, friso comfort erbij, in een kan (of iets dergelijks) liefst met deksel en dan goed schudden of zonder deksel en dan goed roeren met een vork, voor elke voeding de voeding in de kan goed roeren en dan in het flesje. Dit ging bij mij prima. sterkte

Hallo,

Ook wij hebben FRISO COMFORT gebruikt en ik maakte het ook voor 24 uur klaar. Pollewoppie is nu alweer 19 maanden en heeft er niets aan geleden. Het klaarmaken ging zonder problemen, kokend water, goed af laten koelen en dan in de koelkast bewaren. Voor ik het flesje vulde, moest ik idd wel  goed roeren!! Klonten heb ik nooit gezien!!
Succes ermee

Oja, en dat je op de bodem van de bewaarkan een dikke laag ziet zitten, klopt!! Het zakt naar beneden en dan moet je dus goed roeren. Met een vork is dit het makkelijkst!! Althans dat vond ik...

Hoi,

Ook ik gebruik nu bij mijn tweede dochter ook al een tijdje Friso Comfort. En had hetzelfde probleem met klontjes. Ik maak de voeding nu per fles klaar als volgt:
Helft gekookt water afmeten in de fles (in ons geval 90cc),
dan in maatbeker gieten, poeder erbij (in ons geval 6 schepjes)  en met een garde goed roeren tot klontjes wegzijn
Terug in fles gieten (je hebt dan wel een iets grotere hoeveelheid voeding als dat je water in de fles hebt gedaan, in ons geval 100cc)
Aanvullen met andere helft koud kraanwater (in ons geval nog 90cc erbij)
Schudden en je voeding is meteen op de goede temperatuur.
Door het mengen met een garde zitten er zeker geen klontjes meer in en je voeding is meteen drinkbaar.
Ik geef toe, het lijkt een heel gedoe, maar het went erg snel.

Veel succes
Groetjes Marga

Terug
Bovenaan