Friso Comfort

Ha die mama's,

Wie van jullie gebruikt er Friso Comfort en heeft nog wat handige tips? Wat een dik spul zeg! Gebruiken jullie er ook een papspeentje voor? En hoe maken jullie het klaar? Kan het niet gewoon voor 24 uur in een kan? Op de verpakking staat dat het per portie bewaard moet worden. Iemand ervaring mee?

Groetjes,
Petra

Hoi Petra

Ja ook wij gebruiken friso comfort. Het is inderdaad dik spul, zeker als je gewone friso of melk gewend bent. Maar het hielp bij ons heel goed. Ons zoontje spuugde helmaal niet meer. De fles kunnen we geven zonder spuugdoekje of slappetje bij de hand te houden. En zeer waarschijnlijk heeft het ook wel geholpen tegen krampjes, hoewel hij daar ook overheen gegroeid kan zijn.
Als speen gebruiken wij speentje 3 of een 3-standen speen. Verder maak ik de voeding voor een hele dag klaar. Gewoon water koken, poeder erbij, roeren, even laten indikken en nog eens roeren, daarna giet ik het in 4 flesjes (dus wel al per portie) en zet de flesjes in de koelkast. Als het tijd is voor de fles hoef ik hem alleen nog even in de magnetron op te warmen.
En met een vreselijk hongerig en ongeduldig mannetje is dat wel zo gemakkelijk.   Soms ging hij namelijk zo te keer dat ik er niet aan moest denken, dan nog water te moeten koken, voeding te maken en te wachten tot het nog afgekoeld was. (Gelukkig is het nu veel beter en is hij minder hongerig)
De voeding in een kan laten staan in de koelkast is denk ik niet zo handig, omdat zich al vrij snel een vel op de voeding vormt. Dan moet je dit er steeds weer doorroeren en dat geeft klonten, die dan weer de speen verstoppen. In de fles gebeurt dit niet.
Verder kun je als je de voeding te dik vindt het ook mengen met gewone friso. Onze zoon kreeg wel erg dunne ontlasting. Nu geven we hem de fles met 1/3 gewone friso en 2/3 comfort.  (180 cc + 2 schepjes friso + 4 schepjes comfort per fles)
Dit mede op advies van het cb. Daar wordt het dan ook weer wat dunner van zodat het makkelijk te drinken is.

Hopelijk heb je iets aan dit lange verhaal
groetjes manon

PS: Wist je dat je op de site van Friso een leuke voedingbewaarbus kan bestellen. Voor maar 3 euro wordt hij bij je thuis bezorgd. Erg leuk en handig

Hoi Manon,

Bedankt voor je reactie! Inderdaad een heel verhaal, maar het doet goed om te lezen dat er meer mensen ervaringen hebben met deze dikke melk! Ik herken eigenlijk alles wat je schrijft! Je schrijft me niet hoe oud jouw zoontje is, maar ik heb het idee dat hij pas een paar maanden is hè? Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en dan verandert alles toch wel veel. Sinds een paar dagen krijgt ze  nog maar 2 flesjes per dag, dus een heleboel voedingen tegelijk klaarmaken is niet echt meer nodig. 's Morgens krijgt ze pap (ook met Comfort 2!) en die is zo klaar, ook met gekookt water, want als je het overgiet in een koude kom, dan koelt het snel af. Dan ook nog eens rijstebloem erbij, goed roeren en het is zo goed als op temperatuur! Haar volgende flesje is dan pas begin van de middag, dus heb ik de hele ochtend om het klaar te maken  en het laatste 's avonds rond 19.30 uur voordat ze gaat slapen. Ik heb nogal aardig met verschillende flesjes en speentjes geëxperimenteerd de afgelopen 5 maanden. Ik vind dat ik er wel genoeg geld aan uitgegeven heb, haha...Nu ik er 1 heb waar ik tevreden over ben, ga ik er niet alsnog meer aanschaffen. Er staat er 1 op het kinderdagverblijf, waar ze 2 dagen per week is en 1 thuis en daar laat ik het lekker bij ;-)

Bedankt voor de tip over de bewaarbus, maar die ik heb ik ook al snel aangeschaft nadat we na een paar weken Friso gingen geven! Handig ding hè? Ik vond het ook echt niet erg om er een paar euro aan uit te geven!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan