friso comfort

hallo

mijn zoon krijgt tegenwoordig 90 cc friso comfort en de rest aangevult met bv.
maar die friso, hoe heet ik het water ook maak, blijft klonteren.

wie heeft dat nog meer en heeft er iemand een tip?

- HET WATER BORRELT BIJNA (kookt bijna dus)
- IK ROER DE POEDER MET EEN LEPEL IN DE FLES
- IK VUL HET MET KOUDE BV AAN TOT DE 210 CC

Groetjes Annegien, Julia (1-1-2005) en laurens (6-3-2007)

Hoi Annegien,

Wij geven ook Friso Comfort en het was in het begin ook wel even wennen. Wij laten het water koken en dan bij de poeder doen. Goed roeren met een vorkje en de fles schudden. Dan laat ik het rustig afkoelen in het koude water. Beker koud water en daar de fles in. Zodra ik het te snel laat afkoelen, geheid dat er weer klontjes in komen. Misschien komt het door de koude bv? Kan dat misschien anders gedaan worden? Zelf geef ik geen bv, dus daar kan ik je niet bij helpen....

We maken het nooit van te voren klaar want dan wordt het zo dik dat het niet meer door de speen past.

Veel succes ermee.
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

hoi sandra

welke fles gebruik je en welke speen. ik had vanmorgen 150 cc met 5 schepjes maar was te dik dat het niet door de speen paste

ik gebruik difrax brede fles en heb de s speen geprobeerd en de 1,2,3 speen
maar kwam er niet doorheen

Je moet zorgen dat je water afgekoeld is tot 37 graden. Dan klontert het niet. Hoe warmer het water hoe meer klonten dat je krijgt.
Ik doe het volgende:
Voor een voeding van 180 ml water en 6 schepjes:
100 ml gekookt afgekoeld water in de fles doen.
Aanvullen met net gekookt warm water tot 180 ml en daarna de poeder erdoor.
De temperatuur is dan precies goed.
Uiteraard wel eerst even testen aan de binnekant van de pols.

Groetjes,

Annemiek

Annemiek; klopt het dat jij Friso Normaal of een andere soort Friso voeding gebruikt? Het is namelijk zo dat Friso Comfort juist met kokend/heet water moet worden gemengd, in tegenstelling tot de andere soorten voeding.

Ik gebruik ook Friso Comfort en na veel proberen doen we nu het volgende:
Ik doe de poeder in een apart containertje met schroefdop (dit zat bij de electrische borstkolf die ik dus allang niet meer gebruik) en doe hier het deel heet water bij. Dit moet snel achter elkaar gebeuren en vervolgens schud ik dit containertje heel hard. Dan schud ik de voeding over in de fles. Tenslotte giet ik in de fles koud water bij tot de juiste hoeveelheid. Geen klontertje te bekennen.

Nadeel van het schudden is dat je luchtbelletjes krijgt. Dit wordt weer minder als je het koude water er rustig bij schud. Ik gebruikte eerst ook difrax flessen, maar ben nu tijdelijk over op de DrBrown's fles omdat bij Difrax speen 1 te langzaam ging, 2 te snel en de 123speen was helemaal een ramp.

Je kunt ook de fles helemaal aanmaken met heet water en vervolgens laten afkoelen. Het rara is alleen dat je de klaargemaakte voeding binnen 1 uur moet gebruiken en ik die hete voeding helemaal niet afgekoeld krijg binnen een uur!

Succes ermee!
Groetjes,
Dionne

Hi,

Ik ben bezig met het gaan combineren van bv en kv. Wij warmen het water op tot 37 graden en doen daar de voeding bij (moet volgens het pak zo). Wat is de reden dat het bij Friso Comfort anders moet?

Gr. Tamara.

Hoi annemiek

een vraagje die 100 ml afgekoeld GEKOOKT water kan dat ook gewoon koud water uit de kraan zijn of moet je het eerst koken en laten afkoelen.

En die overige 90 ml is gekookt water. Ik ga het proberen

Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden met dit soort vragen gebeld met de 'helpdesk' van Friso. Comfort MOET met heet water aangemaakt worden, anders lost het niet op.

Als  je  Comfort mengt met de  Friso normaal (dat deed ik eerst) mag je beiden aanmaken met heet water. (Ik deed eerst de comfort  mengen met heet, dan koud water erbij, dan normaal erbij en weer mengen.. wat een gedoe!)

Zelf maak ik de voeding aan met gewoon kraanwater. Dat kan prima, alleen zijn er wel een aantal voorwaarden. Als je bijvoorbeeld nog loden leidingen in je huis hebt, is het beter om geen gewoon kraanwater te gebruiken.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan