Friso Comfort

Ik weet dat het hier niet thuis hoort, maar het forum waaronder Charlotte hoort is niet actief. Daarom stel ik mijn vraag toch maar aan jullie. Er zijn vast moeders die ook Comfort gebruikt hebben.
Omdat Charlotte last heeft van krampjes geef ik 3 schepjes comfort en 3 schepjes friso standaard. Nu moet je volgens de verpakking eerst de schepjes oplossen in de helft van de kook af water. Dan goed roeren en dan de helft koud water erbij. Als ik dat doe ik de fles echt nog veel te heet. Met als gevolg dat ik 5 min die fles sta af te koelen onder de kraan en daarna alsnog bang ben dat ie te warm is voor haar mondje. Hoe deden de mama's dat die deze voeding ook gebruikten? En ik gebruik op het advies van CB de driestandenspeen van Avant. Wat een rotspeen! Binnen 5 min is haar fles nu op en dan huilt ze omdat ze eigenlijk nog wil.

Hoop op veel tips!

groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Voor wat betreft de voeding kan ik je geen tips geven maar wel over de fles.
Ik heb destijds met Sven ook lopen klooien met allerlei flessen. Vooral Difrax was zwaar waardeloos. Uiteindelijk heb ik bij hem de Bfree fles gebruikt. Daar zit een speciaal ventilatiesysteem in en dat werkt super.
Nu bij Tim gebruik ik de Dr. Brownfles. Zelfde principe alleen kun je daarvan makkelijker aan spenen komen want die verkopen ze bij de Prenatal. En ze zijn makkelijk via internet te bestellen.
Een fles maakt zoveel verschil. En ik heb wel gemerkt dat zo'n 3 standenspeen echt niet helpt. Ik zou het echt overwegen om zo'n fles van Dr. Brown te proberen. Je kunt ze dus bij Prenatal kopen of via www.schatteboutjes.nl (daar koop ik de spenen).
Veel succes!

Groetjes,
Maike

hoi babybelle,

Je kunt gewoon de schepjes allemaal in 1 keer oplossen in water wat op de goede temperatuur is.
Het is natuurlijk iets dikkere melk door de comfort dus vandaard de 3 standenspeen.
Hier was dat ook een drama en verslikte allebei de kids heel vaak omdat er veel te veel tegelijk uitkwam. Ze moesten zo snel drinken dat de zuigbehoefte ook nog niet over was.
Wij hebben toen een normale speen en daarvan het gaatje iets groter gemaakt omdat we ook geen andere oplossing wisten. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling dus jammer genoeg kan ik je niet DE tip geven. Misschien een PAPspeen? die heb je volgens mij van difrax ofzo. Maar ik heb er dus geen ervaring mee dus weet ook neit of het werkt.
Succes ermee.
En dan natuurlijk nog het bvelangrijkste: werkt het wel tegen de krampjes?

Groetjes Marianne

Oh wat is dit herkenbaar! Alleen was het bij Kyan ook voor het spugen dat we overgingen op Comfort.
Juist die bereidingswijze heeft mij toen doen besluiten om over te stappen op een ander merk.
Gewoon omdat je onderweg niet overal de beschikking over water hebt dat net van de kook af is!
Ik “ hing” al toen ik samen met de andere meiden van de gymgroep een cursus babymassage wilde doen. Een fles vooraf klaar maken was ook geen optie aangezien de comfort indikt na verloop van tijd.
Ik ben via Kruidvat en Nutrilon Omneo en A.R. uiteindelijk op Bonbébé comfort terecht gekomen en daar deed Kyan het zo wonderbaarlijk goed op dat ik daar tot ruim 18 maanden bij gebleven ben. Maargoed dat terzijde, jij hebt vragen over Friso!
Ik heb het maar heel even gemengd met de atandaard en heb daarna gewoon hele flessen comfort gegeven. Ik deed er minder dan de helft (volgens mij iets van 45 of 60cc) kokend water in en loste daar de comfortpoeder in op, dan vulde ik hem aan met koud en was hij al redelijk op temperatuur, vervolgens deed ik dan de standaard erbij aangezien je die weer oplost in handwarm water en dan was het meestal wel goed. Weet nog wel dat ik halverwege van speen moest wisselen omdat het dan zo dik werd dat hij het niet meer door de S-speen kreeg van Difrax en dan draaide ik de M erop maar ideaal was het zeker niet! Ook dat geëmmer was met de Bonbébé voeding verleden tijd, daar zaten niet echt van die ‘vliesjes’ JHBPM in die in de speen gingen zitten…
Ik kan echter van de Difrax zelf niets zeggen; Kyan heeft daar altijd heel goed uit gedronken moet alleen er wel bijzeggen dat als je de 1-2-3 speen van Difrax hebt, je goed moet kijken of het spleetje wel goed ‘erdoor’ gestanst is, ik moest ze allemaal nog even tussen mijn vingers rollen zodat hij open ging…is dit te vatten zonder foto;s??hahaha!
Persoonlijk ben ik ook geen fan van Avent, zie heel veel kindjes die eigenlijk zichzelf een beetje voorbij drinken met die grote spenen….
Hoop dat je er wat aan hebt!

Veel succes!

Groetjes Sas

P.S. heb je trouwens een paar topics geleden nog gelezen dat ik bij de Action tuitbekers had gezien met Charlotte erop? Moest meteen aan jou denken!

Hoi,

Ik zie dat Marianne het heeft over spenen voor een papfles. Die zijn er ook van Dr. Brown maar ik denk dat Charlotte daar nog te klein voor is want dan gaat het echt hard.
Ik geef Tim al een klein beetje rijstebloem door de melk omdat hij zo'n dunne ontlasting heeft.
Ik heb ook gewoon met een schilmesje het gaatje van de speen iets groter gemaakt en dat gaat prima. Je moet alleen dan wel wat vaker de speen vernieuwen want op de 1 of andere manier wordt het gaatje broos of groter waardoor het dan ineens na zoveel voedingen weer te hard gaat voor het mannetje.

Groetjes,
Maike

@Marianne, ik weet niet of dit inmiddels verandert is maar 2 jaar terug was er een wezenlijk verschil in bereidingswijze; de comfort voeding in water van 80-85ºC en de standaard in 37ºC. Dit aangezien Friso de enige fabrikant is die (nog) een andere soort JHBPM gebruikt die de hogere temperatuur nodig heeft om uit elkaar te vallen. Tenminste zo is mij verteld door de voedingslijn van Friso. Andere merken hebben JHBPM bewerkt ofzo zodat het wel gewoon aan te maken is met handwarm water. Vandaar dat ik toen ben overgestapt op een ander merk...

Groetjes Sas

Toen Anne-Sophie in het ziekenhuis lag maakten ze de flessen met friso comfort gewoon aan met 37 graden water.
Zelf heb ik het nthuis niet hoeven te gebruiken omdat bleek dat sophie koemelkeiwitallergie had.
Maar ze hadden Friso normaal en Friso comfort daar.
Maar is dus 2 jaar geleden,. Ik weet niet of het in die tijd verandert is.

Groetjes

Hoi,

Ik gebruik ook friso comfort en meng dit gewoon met handwarm water. Roer daarna goed door met een vork of de achterkant van een mes en het gaat prima.

Gebruik de M speen van difrax. (omdat ik de comfort meng met 3 schepjes friso extra wordt die extra dik)

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan