friso hyper-allergeen voeding??

hallo

ik heb een dochtertje van 5 weken ze word verdacht van allergie omdat ik en mijn andere dochter er ook mee bekend zijn.
nu heb ik eerst nutrilon pepti gebruikt helaas maar ze kon er niet van poepen en kreeg meer en ergere darmkrampjes.
nu is me geadviseerd om over tegaan op FRISO HYPER-ALLERGEEN.
nu is mijn vraag iemand hier ervaring mee????

groetjes cardia
 
Hoi Cardia


Volgens mij is pepti 100% koemelkvrij, maar een hypo allergen voeding hoeft dit niet altijd te zijn even de infolijn bellen van nutricia of friso, .
Mag ze zeker geen koemelk?
heb je ook geprobeerd om de voeding met wat extra water aan te maken
bv drie schepjes en 100-105 water ipv 90
Dan heeft ze meer vocht binnen en   gaat het misschien wat makkelijker en worden de krampjes minder
vaak moeten ze even wennen met een andere voeding meestal zeker wel een week


groetjes monique

gebruik anders cinebaby van vsm speciaal voor krampjes

groetjes monique mama v isa 12-9-05
 
hoi cardia

Mijn zoontje van 5 weken krijgt ook friso hypo-allergeen voeding om de kans op allergieen te verkleinen omdat ik er zelf ook veel last van heb. Op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor kinderen waarbij koemelk allergie is geconstateerd. Voor die kinderen hebben ze friso allergy care.Mijn zoontje heeft ook last van krampjes en moeite met poepen. Op het cb adviseerden ze me om venkelthee tegen de krampjes te geven en extra water in de fles doen om de ontlasting iets dunner te maken.

Sterkte Wendy
 
Integenstelling dat wat Wendy aan geeft, gebruik ik Friso hyper allergeen juist voor mijn kindje van 8 wk in verband met koemelkallergie. Er wordt door het CB en door Friso geadviseerd eerst Friso hyper allergeen te gebruiken. Mocht de koemelkallergie heel ernstig zijn dat kan in overleg met arts overgestapt worden naar Friso all.care.

Groetjes,
Sandy
 
Hoi Sandy

Heb net nog even op de verpakking gekeken en daar staat: "Friso 1 hypo-allergeen is niet geschikt voor kindjes met de diagnose koemelkallergie. Voor deze kindjes is er friso 1 allergy care."
Raar dat ze tegenstrijdige adviesen geven.
Als jouw kindje hier geen last van heeft moet je er zeker mee doorgaan.
Cardia misschien is het het beste als je met je ha overlegt

Succes Wendy en Jayden 25-01-06
 
hallo iedereen bedankt voor de reacties.
en inderdaad wendy het staat op de verpakking maar dan wel voor een ernstige vorm van koemelk allergie.
ik heb overleg gehad met HA  CB en de kinderarts en die zeggen alle drie dat het de zelfde voedings inhoud heeft als de nutrilon pepti die ik had gebruikt maar waar door mijn dochtertje niet kon poepen.
alleen mocht het nu zo zijn dat straks blijkt na bv 4 weken dat er niks verandert aan de klachten of zo dan kan ik nog eens over moeten stappen naar een andere voeding

bedankt groetjes
cardia
 
Hoi,

Nutrilon pepti en friso hypo allergeen zijn beide in principe bedoeld om allergie te voorkomen. bij flesgevoede kinderen met verhoogd risico op allergie. Maar vaak ook gegeven op het moment als er een verdenking is van koemelkeiwit allergie. Mocht dit dan nog geen goede resultaten hebben kan altijd nog overgestapt worden naar Friso allergy care of Nutramigen deze beide laatste voedingen zijn erg duur en worden alleen vergoed bij een bewezen koemelkeiwitallergie, vande Friso weet ik dat niet zeker.

renée  
 
Terug
Bovenaan