friso voeding voor hongerige baby's en abc dolphius

hoi,
Mijn dochtertje van 2 weken drinkt enorm snel haar fles leeg en is daarna ontevreden omdat ze meer wil en heeft ook darmkrampjes daardoor. Is het dan een goed idee om friso voeding voor hongerige baby's te geven?

En heeft iemand ervaring met abc dolphius tegen krampjes. Ik hoorde dat dat goed zou werken.

Groetjes en bedankt weer!
Petra

Hoi,

Ik weet uit ervaring dat ze van voeding voor hongerige baby's niet rustiger gaan drinken (helaas). Ik zou eerder een kleiner speentje proberen. En als die er niet zijn, kun je de voeding wat verdikken met johannesbroodpitmeel, dan krijgen ze het er ook minder makkelijk uit.

Abc dolphius helpt met de rijping van de darmen en helpt zo tegen krampjes. Maar als je dochter krampjes heeft van het snelle drinken, denk ik niet dat het helpt. Dat heb je nl als volwassene ook, buikpijn als je te snel drinkt.

Succes met puzzelen (wat een gedoe, he?)!

Eveline

Hoi,

Ilyas (2,5 maand) heeft ook last van krampjes (maar niet door het snelle drinken). Wij gebruiken sinds 2 weken ABC Dophilus en het bevalt goed. De krampjes zijn een stuk minder, ook omdat hij nu veel meer poept (eerst 1 keer in de drie dagen groen, nu elke dag wel geel). Af en toe zit er nog wel een rotdagje tussen, maar er zijn ook dagen dat hij gewoon heel tevreden is en geen kik geeft.

Of het helpt tegen krampjes van te snel drinken weet ik niet, maar misschien kun je het gewoon uitproberen???

Groetjes,
Mienetje

Hoi,

mijn dochtertje dronk ook enorm snel haar fles leeg en wij zijn wel overgestapt naar friso1 extra.
Ik gebruikte vorr een avent fles de speen van kruidvat die er ook op past, want deze ging nog iets langzamer dan de aventspeen met het kleinste gaatje.
Daarna dronk ze rustiger en langzamer de fles leeg, en huilde ze ook niet meer na de fles.(dit deed ze omdat haar zuigbehoefte door het snelle drinken niet werd bevedigd en een speentje wilde ze niet)
dus ik heb er goede ervaringen mee.
ze is nu drie maanden en ik heb inmiddels voor haar een speen voor twee maanden op de fles gedaan omdat ze er nu meer inkrijgt en ze wel moe werd van het harde zuigen.
ik hoop dat je er iets mee kunt
groetjes mamsie

boas krijgt ook friso extra,maar deze is niet echt dik.ik denk dus niet dat ze hier rustiger van gaat drinken.je kan idd johannesbroodpitmeel door de fles gooien,dat word wel dik.groetjes kari

Hoi,

Mijn zoontje dronk zijn fles ook heel erg snel leeg en was daardoor niet tevreden en kwam snel weer voor zijn andere voeding. Ik ben overgegaan van een Avent fles naar een difrax fles met het kleinste speentje. Dit heeft echt super geholpen. Bij de avent fles liep soms de helft van de voeding er gewoon naast. Bij de difrax fles gaat het veel rustiger. Hij doet nu in plaats van 5 minuten over zijn fles 20 minuten. Daardoor slaapt hij ook veel langer en moet hem soms wakker maken na 4 uur voor zijn volgende voeding.
Hij krijgt nutrilon forte.

Succes ermee,

Terug
Bovenaan