Friso voeding

Hallo Allemaal,

Michelle heeft sinds ze flesvoeding krijgt last van dat als ze gegeten heeft dat ze vlak daarna alles er net zo hard weer uitpuugt.
Ze groeit verder wel goed hoe onbegrijpelijk dat ook is als ze gewoon haar eten weer uitspuugt.
Nou heb ik het advies gegregen om Friso comfort te gaan gebruiken en dan niet te mengen met andere voeding.
Er zit johannesbroodpitmeel in Friso comfort die helpt bij kinderen die spugen.
Maar als ik de voeding klaar maak en dan aan Michelle geef is de voeding zo dik dat Michlle de voeding niet door de gaatjes van de speen kan zuigen.
Ik heb al de gaatjes van de speen groter gemaakt en er 1 gaatje bij gemaakt maar ze krijgt met geen mogelijkheid de voeding door die gaatjes heen.
Nou ben ik maar weer overgegaan op de normale voeding maar wel met het gevolg dat ze alles er weer uitspuugt.
Wie heeft er advies voor mij zodat ik wel de Friso comfort aan Michelle kan geven.

Groetjes Francis en Michelle ( 8 wkn en 3 dgn)
 
hoi francis,

ik heb ook een zoontje wat deed spugen en ook de voeding geprobeerd wwar het johannesbroodpitmeel al doorheenzat en hetzelfde probleem, nu kun je ook johannespitmeel los kopen en dat zelf  door de voeding doen. ik zou alleen niet de hoeveelheid doen die op het pak staat want dan is het alsnog net beton en krijgt ze het nog niet weg, wij zijn een beetje aan het puzzelen geweest hoeveel scheppen erin moesten tot hij het er noet meer uitspuugde. ik zou wel ook een 123 speen kopen want hoe langer ze over de voeding doet hoe dikker het weer word, tenminste dat is mijn ervaring. veel succes ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjes sam
 
hoi,
etos verkoopt speciale papspenen,
andere merken hebben 1-2-3 standen spenen waarby je meer gaatjes hebt en anders meer water toevoegen?of mag dat ook niet?niet veel hoor maar net iets vloeibaarder..
groetjes,anne
 
Hoi,

Je kunt ook losse johannesbroodpitmeel kopen en maak je het zo dik als je zelf wil en je dochter kan zuigen.
Dat was bij ons ook het advies van de KA die vond het ook beter omdat je dan precies weet wat je geeft.

gr bianca
 
HOI,
mijn dochtertje nu alweer 1,5 heeft ook Friso comfort gekregen. deze oeding is inderdaad dikker dan normale voeding maar dat is natuurlijk ook de bedoeling dan is het meer een papje in de maag en dat spuugd minder gemakkelijk. wij gebruikte altijd een papspeen of 1,2,3 speen  hiervoor. een probleem dat bij mij volgde is dat zij nadat wij met deze voeding waren gestart bijna niet meer kon poepen. dit hebben we opgelost (op advies van de arts) door een theelepeltje olijfolie door de fles te doen. dat ging heel goed. dus ze spuugde minder en ze poepte weer normaal.
succes!!
 
zelfs met de drie standen speen van difrax ging de voeding er niet goed doorheen heb iets met het schilmesje wat groter gemaakt en op stand twee gaat het prima!!!!
Let er wel op dat je de voeding met heet water klaar maakt en dan laat afkoelen tot drinktemperatuur anders mengt het niet goed.
 
Hallo Francis,

Hoe maak je de voeding klaar?
Ik gebruik namelijk al bijna een half jaar friso comfort en de voeding is bij ons niet dik, ik krijg hem door een 3 gaatjes speen heen.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan