fruit en fles

Hallo,
Mijn dochtertje krijgt sinds kort fruit. Maar als ze ongeveer een half stuk opheeft begint ze te mopperen en te huilen en wil ze de fles.
Hoe gaat dit bij jullie en krijgen jullie kinderen ook gelijk na het fruit de fles. Of moet er toch wat tijd tussenzitten? En hoe lang moet dat dan zijn?
 
Je kunt het fruithapje het beste tussen 2 voedingen in geven. Mijn dochter krijgt een voeding om 7.30 en weer om 12.00. Om 10.30 krijgt ze dan haar fruithap. Als jouw dochter erg hongerig is en graag melk wil, kan ze het geduld niet opbrengen om "netjes en rustig" van een lepeltje te eten. Het beste is het dus als ze al wat op haar maagje heeft en zo wordt de fruithap ook geen vervanging van de fles, maar een extraatje. Veel plezier en succes!
 
Maak je haar dan wakker voor het fruit? Mijn dochtertje slaapt meestal nog tussen de voedingen door. Ze eet smorgens rond 7.30 en gaat weer slapen rond 9.00 - 9.30. En dan wordt ze pas wakker rond 11.30.
Bij het kdv slaapt ze minder en is dan wel wakker, dus waarschijnlijk heeft ze die slaap niet echt nodig ofzo. Maar kan ik ze dan wakker maken voor het fruit?
 
Mijn meid deed precies hetzelfde, tot ik erachter kwam dat ze het allemaal te langzaam vond gaan! Ze was door de borstvoeding gewend aan een constante stroom voeding, en plotseling komt het in hapjes. Dat is natuurlijk een hele verandering. Dus zodra ik hap na hap na hap, snel achter elkaar aanbood, ging het goed en ging er zomaar een hele banaan in! Succes!
 
Hoi sara

Nee, ik maak mijn dochter (volgende week 6 mnd) niet wakker, zij slaapt van 8.30 tot 10.00/10.30, dus dat komt bij mij precies goed uit. Je kunt er ook aan denken om het fruit na de tweede voeding te geven, dus rond een uur of 13.30 of slaapt ze dan ook? Hoe oud is ze eigenlijk? En er zal toch vast wel een moment zijn dat ze wakker is en de hap niet te dicht op haar fles zit? Op zich kun je dat zelf bepalen. Als ze wat groter is (want ik vermoed dat ze nog wat jonger is)en ze ook een groentehap krijgt, dan pas kun je de fruithap het beste naar de ochtend of de vroege middag verplaatsen.(En tegen die tijd slaapt ze ook vast minder).Wat betreft het kdv: Ik denk dat ze die slaap wel nodig heeft, anders zou ze thuis ook niet zoveel slapen. Daar is het gewoon een stuk onrustiger en erg veel te zien natuurlijk. Merk je dan niet dat ze de volgende dag thuis nog meer slaapt? Ben benieuwd hoe t verdergaat, hoop van je te horen. Gr. MArieke
 
hoi marieke,
Ik heb er het bij het kdv over gehad en er zelf ook over nagedacht. Als ze smorgens rond 7.30 gegeten heeft kan ze voordat ze rond 9.30 gaat slapen nog wel even fruit eten.Dus ongeveer 9.00. Dan kan ze mooi slapen tot 12.00 en dan weer een fles.
Zo hadden we het nu bedacht en dan maar hopen dat de kleine meid het er ook mee eens is (ze wordt volgende week vijf maanden).
Het is trouwens niet zo dat ze een dag nadat ze naar het kdv is geweest meer slaapt dan bijvoorbveeld in het weekend. Wel is het zo dat naarmate de week vordet ze bij het kdv tussendoor ook langer slaapt.
Bedankt voor het advies en ik laat binnenkort wel weten of wat we bedacht hebben ook gat lukken.
groetjes
 
Terug
Bovenaan