fruit en groente hap

zijn er ook moeders die met 3 maand al zijn begonnen met groente en fruithap te geven. ik heb het gevoel dat de mijne er wel aan toe is. wie heeft dit ook gedaan
 
Ik ben er gisteren mee begonnen en mijn zoontje is net 12 weken.
Hij vond het heel raar maar toch ook weer niet.
Gewoon proberen als jij dat wil.
Niet te veel de eerste keer, 2 schepjes ofzo.
Even kijken of hij er tegen kan.

Succes!
 
Hoi,

Ik ben begonnen met 3 1/2 maand en hij vondt het heerlijk nu is hij bijna 6 maanden en eet als een beer.In het begin vond hij het vreemd maar de tweede keer kon het niet op hahahaha....Ik heb in het begin alleen fruit gegeven en met ruim 4 maanden groente.

Ga op je gevoel af,

Gr.Aster.
 
Mijn dochtertje is nu 15 weken en ik ben twee weken geleden begonnen met een beetje fruithapje in het weekend.
Vrijdag avond, zater en zondag een hapje. Door de week werk ik, daarom wacht ik daarmee totdat ze het wat makkelijker eet.
Je merkt dat ze moet omschakelen van zuigen naar happen en doorslikken.
Het eerste hapje trok ze een vies gezicht bij, maar nu als het op is zit ze te jengelen om meer.

Bij het consultatie bureau zeiden ze bij 4 mnd en volledig bij 6 mnd. Vroeger toen ik baby was (tig jaar geleden) was het bij 3 mnd. Dus waarom ze nu zo moeilijke doen. Ik ben ook groot geworden.

Succes ermee!
 
Hallo,

Ik snap niet dat iedereen zo vroeg al begint met groente- en fruithapjes. Dit zorg er vaak voor dat je kind sneller allergiën ontwikkeld. Ze zeggen nu niet voor niets dat het beter is als je er met 4 maanden pas mee begint. Als er allergiën bij mamma of pappa van een kindje in de familie voorkomen, wordt zelfs aangeraden om er met 6 maanden pas mee te beginnen. Als een paar maanden een allergie of zelfs astma uitmaakt, maakt het mij niet uit om er nog even mee te wachten.

succes en plezier!
 
Hallo,
Ik heb dit ook al bij een onderwerp (sap) eerder gezet. Maar nogmaals....
Onze zoon krijgt fruit vanaf hij 15 weken is. Vanaf de eerste x dat ik het hem gaf geniet hij ervan. Dit is voor mij een teken dat hij er ook aan toe was. Verder had hij erg veel last van darmkrampen. Toen hij met fruit begon was het gelijk over. Ik had dus gelijk een rustiger en vrolijkere baby. Per cb is het zelfs al verschillend wat ze adviseren de een zegt vanaf 6 maanden de ander zegt dat je vanaf 3 - 3,5 maand al mag beginnen. Het precies waar je kindje aan toe is.
Groetjes
 
Vroeger werd er toch ook niet zo over gezeurd! De baby van mijn vriendin kreeg met 2.5 mnd al fruit en die leeft ook nog hoor (en zonder allergieen!).
Over 10 jaar geven ze vast weer het advies om vroeger te beginnen!
 
Terug
Bovenaan