fruit en groente hap

Mijn dochtertje is nu 5 mnd. Ik wil nu beginnen met een groentehapje.
Wanneer kan ik dat het beste geven. En hoeveel mag ze uiteindelijk per keer.

Fruithapje geef ik al enige tijd. Maar hoeveel mag mijn dochtertje daar van per dag?

Ze krijgt fruit 's middags (ook omdat dit zo op de kinderopvang zo gaat. Maar wanneer zal ik dan dat groentehapje gaan geven. Ik heb het idee dat ik tijd tekort kom om alles te geven. 4 flessen en dan nog fruit en groente.

Groet, Denise
 
Hallo,mijn dochter is ook 5 maanden,en ik doe het zoals de cb heeft gezegt smorgen rondt 10.00 krijgt ze fruit,smiddags rondt 14.00-14.30 krijgt ze een koekje of rijstwafeltje en savonds tussen 17.00 en 17.30 de groente tussen door krijgt ze nog 4 voedingen,om 8.00 om 12.00 om 15.30 om 19.00 dus om 19.30 ligt ze in bed hopelijk weet je voldoende
Groet
 
Mijn dochter is ook 5 maanden, ze krijgt 5 flesjes per dag (soms 6) Want ze drinkt niet zoveel in één keer. 's middags krijgt ze een fruithapje of groentehapje, dit wissel ik af. Op deze leeftijd is het vooral het happen wat ze moeten leren en het wennen aan "vast" voedsel. Ik snap ook niet hoe Angelique in bovenstaande reactie al een koekje of rijstwafeltje bij haar dochter naar binnen krijgt. Mijn dochter heeft al moeite met gepureerd fruit :)

Groetjes
 
hallo allemaal..

maar hoeveel geven jullie dan, toch niet het hele potje in 1x...of wel??
ik ben net pas begonnen met groente en fruit, 2wkn geleden heb 3x per dag een paar hapjes gegeven om te wennen, dat was groente en afgelopen week hetzelfde gedaan met fruit....maar ik vraag me dus af wanneer je de hoeveelheid gaat opvoeren...

bedankt.
gr.
saskia
 
Mijn dochter is nu ruim 4 maanden, en die krijgt 's ochtends om een uur of 10 een half potje (van het kleinste maar potje). Ook meer voor het wennen en voor het lekker. Als ik haar veel meer geef, krijgt ze haar flessen niet leeg, en die zijn belangrijker.
Ik heb ook al 's avonds groente geprobeerd, maar dan krijgt ze haar laatste fles helemaal niet leeg, dus ik wacht met groente nog maar even...

Kun je het kdv niet gewoon vragen om het fruit 's ochtends te geven? Zijn ze misschien niet blij mee, maar jij bepaalt toch hoe je kindje verzorgd moet worden...?

Succes!
mirjam
 
Op zich lijkt mij inderdaad fruit 's ochtends makkelijker en dan groente 's avonds. Anders heb je fruit en groente achter elkaar.
Ik heb vandaag groente geprobeerd, maar ze vind het niet echt lekker.
Ik probeer een half potje fruit nu te geven in de middag. De ene keer gaat het makkelijker erin als de andere keer. Daarnaast 4 flessen van 200cc.

Maar hoeveel fruit en groente kan ik geven naast 3 flessen van 200cc straks als ze de groente ook goed accepteerd?
Half of heel (klein)potje?
 
Terug
Bovenaan