Fruit en groente indikken met pitmeel

In fruit zitten veel zuren en heel veel suikers. Daar kan ze op reageren. Er zijn boeken die zeggen dat je beter kan starten met neutrale groenten zoals avocado en courgette om het maagje te laten wennen. 

Staat mij bij dat reflux juist minder wordt na het introduceren van hapjes, deze zijn dikker en daardoor komt de maaginhoud minder snel naar boven. 
Fruithapjes die dun zijn kunnen ook dikker worden gemaakt met wat banaan erdoor. Waterige groente eventueel met wat aardappel. 
Waarom ze nu meer pijn heeft durf ik ook niet te zeggen.

Het consultatiebureau heeft bij ons aangegeven dat we de hapjes moeten verdikken met rijstebloem. Ons kindje heeft ook reflux en heeft last van de zure fruithapjes dus die geven we niet zoveel. Banaan is ook goede optie. Helaas bij ons resulteerde heeft in moeizamere ontlasting. 

Nou we hadden vanmorgen een afspraak bij een kinderarts en die zei juist weer dat het niet mocht !
Het is toch best vreemd he dat ze nou nergens op 1 lijn zitten.
Hij vond ook dat het niks met haar reflux te maken had maar met haar darmen nou dan lijkt mij niet dat je kindje gaat spugen , zuur ruiken , herkauwen , en huilen tijdens de fles ! 

Terug
Bovenaan