Fruit en groente wassen?

Hoi allemaal, ik merk dat ik toxoplasmose heel spannend vind. Daarom was ik al mijn groente en fruit. Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?
Er wordt aangeraden om al het groente en fruit te wassen, maar hoe ga je hier mee om als er bijvoorbeeld aardbeien in yoghurt zitten van de supermarkt? Kan je dit gewoon eten? Of is hier ook een risico in met toxoplasmose. Want dat kan je niet wassen haha.
Sorry voor mijn ongeruste vragen, maar ik vraag me dit af

Verse groenten en fruit die ik in de supermarkt koop, was ik voor consumptie, behalve geschild fruit waarvan ik het schilletje niet opeet (banaan, sinasappel, kiwi etc). Groenten dat ik kook, was ik niet van te voren. Fruit dat in yoghurt is verwerkt en je dus zo in de supermarkt koopt, was ik uiteraard niet. Dat is natuurlijk in de fabriek al verwerkt. Daar zit niets meer in hoor. Hoe wil je dat gaan wassen dan? Wil je ieder stukje uit de yoghurt plukken, onder de kraan houden en weer terugmikken?

Mijn advies: gebruik de app van het Voedingscentrum!

Verse groenten en fruit die ik in de supermarkt koop, was ik voor consumptie, behalve geschild fruit waarvan ik het schilletje niet opeet (banaan, sinasappel, kiwi etc). Groenten dat ik kook, was ik niet van te voren. Fruit dat in yoghurt is verwerkt en je dus zo in de supermarkt koopt, was ik uiteraard niet. Dat is natuurlijk in de fabriek al verwerkt. Daar zit niets meer in hoor. Hoe wil je dat gaan wassen dan? Wil je ieder stukje uit de yoghurt plukken, onder de kraan houden en weer terugmikken?

Mijn advies: gebruik de app van het Voedingscentrum!
Dankjewel! Ik vroeg me nog wat af, heb je even een prive berichtje gedaan. Als ik het goed heb ik gedaan, het is nieuw voor me

Ik heb nog nooit fruit en groente van te voren gewassen. Nog nooit ziek geworden (al is dat natuurlijk een lekkere drogredenatie haha). Vind nadenken over fruit in een yoghurt vanuit de supermarkt wel een tikkie ver gaan. No stress.

Terug
Bovenaan