Fruit- en groentehap

Hoi,

Ik zit een beetje met de hoeveelheden. Weet iemand van jullie hoeveel een baby van 6 maanden mag hebben. Over het algemeen ben ik niet zo flauw in dit soort dingen, maar ik vraag het omdat Siebe bv. gisteren een heel (groot) potje fruit met een halve liga op heeft en vandaag maar weer een half (groot) potje. Ik ben wel van mening dat hij zelf ook wel een beetje aangeeft wat hij lust, maar ik wil me toch wel een beetje aan de richtlijnen houden.

Verder ben ik vandaag maar weer eens fanatiek aan de slag gegaan door zelf de groentehap vers te koken. Siebe krijgt al ruim 2 weken een groentehap, maar het is vechten om er wat in te krijgen. Hij zit werkelijk bijna bij iedere hap te bibberen en lelijke gezichten te trekken en spuugt vervolgens alles steeds weer uit, alsof hij wil zeggen dat hij het dus echt niet lekker vindt. Ik weet nog van de groentehapperiode van Merijn dat hij dat ook had. Ik ben toen zelf gaan koken en hij at het lepeltje er bijna bij op. Ik ben dus erg benieuwd of mijn kookkunsten ook door Siebe gewaardeerd zullen worden. Vanavond eet hij worteltjes met een aardappeltje. Ik heb nu kleine potjes van de Olvarit gevuld met mijn eigen bereidsel en 1 potje ingevroren voor een volgende keer. Lekker handig!

Zijn er nog meer mama's die zelf koken?

Groetjes Fonske.

hoi hoi,

Als hij goed gewend is aan fruit en er goed op reageerd, mag hij in principe een heel potje voor  6 maanden, die is aangepast aan de leeftijd, maar je kan kijken of het teveel is en anders doe je wat minder.Als hij dan bijvoorbeeld de flessen niet goed meer drinkt, kan je altijd wat minder geven, toch?Maar als op het potje 6 maanden staat is dat volgens mij dus ook de goede hoeveelheid, anders zouden ze er minder in doen lijkt mij..

groetjes

Hoi hoi,