fruit en groentehapje

mijn zoontje is bijna 4 en halve maand. Sinds hij 3 maanden is (ja het is vroeg, maar in overleg met cb) krijgt hij fruithap. Dit gaat heel erg goed en hij vind het echt leuk om van een lepel af te eten. Nu is mijn vraag wanneer je ook groente gaat geven. Kan dat nu al of is het beter om te wachten? Hij is ruim 7 kilo en heeft altijd al voeding voor hongerige babies gehad.
 
Hoi Silvia,

Bij mij op het cb adviseerde ze me om te beginnen met groente. Omdat dit wat neutraler van smaak is. Fruit is zoetig, en als ze daar eenmaal aan gewend zijn, vinden ze groente niet meer zo lekker! Je kan het best minimaal een week de zelfde smaak geven. Dan pas is een kindje eraan gewend. Denk dat het niet zo heel veel uitmaakt of dat nou groente of fruit is. Maar dat weet ik dus niet zeker omdat ik met 6 mnd met groente ben gestart!

Groetjes Liff
 
fruit eet hij al kei goed. en we hebben nu af entoe wat groente gegeven en dat vind hij ook kei lekker. Maar is het slim om het nu al alle2 te geven. Hij is natuurlijk nog wel heel jong. Maar zijn ontlasting blijft gewoon goed en de rest van de flessen blijft hij ook gewoon goed opdrinken.
 
Ik zou wachten. In ieder geval tot de 6 maanden. Het is tenslotte maar bijvoeding. Hij krijgt ook nog al z'n flessen. Dan wordt het misschien wat veel. En die flessen heeft hij zowiezo nog nodig. Straks gaat hij flessen laten staan. dat zou zonde zijn.

Groetjes
 
Hoi,

Hoeveel flessen van hoeveel cc krijgt hij nu? Ik ben bij mijn dochter begonnen met 4 mnd met fruit, met 5 mnd met groente en met 6,5 mnd met brood. Ging prima, en ze maakte de flessen gewoon op. Wel ging er met groente en fruit 1 fles af, maar dat moest ook van het cb. Ze ging toen van 5 naar 4 flessen van 180cc.

Groetjes
 
Hi,

Volgens mij zijn er ook al groente potjes vanaf 4 maanden. Wij hebben er hier 1 met worteltjes staan.

En dat je niet met fruit, maar met groente moet beginnen, heb ik ook gehoord. Ik vind dat onzinnig, want die worteltjes zijn ook zoet en hebben totaal niks meer met worteltjes te maken. Overigens smaken al die potjes nergens naar.

Gr. Tamara.
 
Hi,

Volgens mij zijn er ook al groente potjes vanaf 4 maanden. Wij hebben er hier 1 met worteltjes staan.

En dat je niet met fruit, maar met groente moet beginnen, heb ik ook gehoord. Ik vind dat onzinnig, want die worteltjes zijn ook zoet en hebben totaal niks meer met worteltjes te maken. Overigens smaken al die potjes nergens naar.

Gr. Tamara.
 
Mijn oudste kreeg groente en fruit vanaf 3,5 maand. Mijn jongste heb ik voor het eerst met 4 maanden gegeven en dat ging helemaal mis in haar darmen. Met 5 maanden nog is geprobeerd maar geen succes. En toen met 6 maanden ging het helemaal vanzelf... Geen problemen niets.....

Een kwestie van uitproberen dus. Het ene kind zal er anders op reageren dan het andere kind. Let wel op dat fruit laxerend werkt en groente niet..... Dus wel meer kans op darm verstoppingen......
 
Terug
Bovenaan