fruit en groentehapjes laten vriezen in de diepvries?

hallo heeft iemand hiermee ervaring of tips voor mij .ik heb gehoord dat je voor een maand kan koken en in de dipvries kan bewaren groente en fruit maar hoe bevroor je het dan?alsik voor beeld zal gefen je doet het eerst in de diepvries en je haalt het eruit dan wordt het toch ijskoud hoe wordt het zacht dat bedoel ik
liefs adama alle tips welkoom

Hey!

Het is erg simpel:

- Kook datgene wat je wilt koken zoals je gewend bent en pureer/stamp of prak het.
- Schep het daarna in kleine bakjes (met deksel, voldoende voor 1 portie) of in ijsblokvormpjes die je daarna in een plastic zakje stopt om schoon af te dekken
- laat het goed afkoelen en vries het daarna in
-> als je het in ijsblokvormpjes hebt ingevroren kun  je een dag later de vormpjes voeding eruit halen en in een groter bakje opnieuw in de vriezer doen
- als je een voeding voor je kindje nodig hebt haal je zo'n klein bakje uit de vriezer of een aantal blokjes (zoveel als je nodig hebt voor je kindje)
- laat dit ontdooien in de koelkast (avond vantevoren uit de vriezer halen) of in de magnetron
- de voeding opwarmen kun je doen in de magnetron of in een pannetje (klein laagje water in de pan en daarin een schaaltje met de voeding zetten. Doordat het water rondom het schaaltje opwarmt, warmt ook de voeding in het schaaltje langzaam op. Deze manier heet "au bain marie". Nadeel is dat dit wel vrij langzaam gaat; magnetron is supersnel!).

Ik vind het ideaal en heb altijd kant-en-klare voeding in de diepvries zitten. Bij het onderwerp "receptjes uitwisselen" staan ook wel leuke tips hoor! Moet je maar eens voor gaan zitten, want we hebben daar inmiddels al flink wat ideeen uitgewisseld met elkaar.

Succes!

dus ik doehet zo ik haalde voeding eruit en doe ik in de koelkast avond en morgen ga ik het gebruiken is het zo en hoe lang mag je groentre met vlees bewaren/.?

@Adama: zo is het inderdaad goed. Als je een magnetron hebt kun je ook rechtstreeks vanuit de diepvries het eten ontdooien en opwarmen.
Hapjes met groente en vlees kun je zeker 1 maand goed houden in de diepvries.

Terug
Bovenaan