fruit en groentehapjes

Nou ik hoop dat dit berichtje erop komt want ik lees hier en daar dat het nogal vaak misgaat...

Mijn man en ik hebben een zoontje van nu precies 4 maanden. het cb heeft ons laten weten dat we mogen beginnen met fruithapjes, en eerste een paar dagen wennen en maar 2 hapjes en dan steeds meer tot 1 potje die dan 1 bv vervangt(ik geef al 4mnd voledige bv) op den duur.
en dan met het groentehapje hetzelfde verhaal.

Nu is mijn vraag aan jullie: hoe hebben jullie dit gedaan en wat zijn jullie ervaringen en die van jullie kindjes? Ik ben namelijk de eerste in m'n vriendenkring die een kindje heeft gekregen dus behalve moeders en familie kan ik het niemand vragen...

ik wacht jullie reacties af :)
 
Hoi,

Ik heb je verhaal gelezen en moest gelijk aan mezelf denken. Bij mijn 1ste dochtertje deed ik ook alles heel precies zoals het gezegd werd en heb ik eigenlijk een beetje "geklungeld". Nu ben ik bij mijn 2e dochtertje (nu 10 mnd.)erg makkelijk geworden. Ook mij hebben ze geadviseerd bij cb dat ik met 2 theelepels moest beginnen en langzaam moest opbouwen. Ik heb gewoon de eerste keer toen ik het gaf, gekeken of ze het lekker vond en heb gelijk een half potje gegeven. Maar dat gaf ik erbij en niet i.pv. Na 3 dagen ofzo gaf ik al gewoon een volle potje. En echt waar, heb helemaal geen problemen met haar gehad. Ik zou zeggen: doe wat je denkt dat goed is voor je kind, niet alles hoeft (volgens mij) percee volgens schema te gebeuren. Veel succes en een knuffel voor de kleine.
 
Hoi, ik zou wachten tot 5 maanden met oefenen en dan beginnen met groente omdat dat wat minder lekker is. Misschien zou ik nog langer wachten omdat je volledige borstvoeding geeft, dat is tot 6 maanden voldoende en heel gezond!
 
ik ben ook gewoon gaan geven, CB wist nog van niks (ik ga niet van hun advies uit). ook erbij gaan geven, dus tussen de voedingen door, op deze leeftijd vervangt het nog geen voeding namelijk. Eerst met groente, daarna allebei. De eerste keer vondt hij het vies, een tijdje later vondt hij het heerlijk.

Succes,
 
Ik heb tot 5 maanden volledige bv gegeven en mij werd afgeraden te beginnen met fruithapjes, omdat de bv dan kon teruglopen. In principe hebben ze voldoende aan de bv en zijn de fruithapjes alleen maar als extraatje. Toen ze dik 5 maanden was ben ik met fruithapje begonnen en dat is gewoon een kwestie van proberen en kijken wat ze wel of niet lusten/eten. Tot ze een potje leeg eten. Dat duurde bij ons 5 weken. Sommige kinderen doen dat al na een week.
Succes en geniet ervan. Soms wel een smeerboel hoor!
 
http://www.geocities.com/gonneke29/eenenkelflesje.html

Hier kun je lezen wat er met de darmen van een kindje gebeurt, dat andere voeding krijgt dan borstvoeding.
Ik geef zelf ook nog steeds bv aan mijn dochter (ruim 4 mnd) en ik wil zeker tot 6 mnd dit alleen maar doen, daarna zie ik het wel.
 
Terug
Bovenaan