fruit en kramp

Lieke is nu 6 maanden oud. Vanaf het begin heeft ze last van haar darmpjes. Ze krijgt nutrilon Pepti en de krampjes waren stukken beter (of dat nu door de voeding komt of doordat ze ouder wordt...) We zijn begonnen met fruithapje en het is weer helemaal mis. Ze kan niet poepen, kreunt en steunt de hele dag. Ze poept nu weer 1 keer in de drie dagen.... Voor de fruithapjes was   het elke dag.
Wat nu? Ze is wel echt toe aan vaste voeding want met alleen de fles heeft ze gewoon honger. Ze krijgt nu nog 5 flessen van 180 cc en dat redden we maar net..

Groetjes nienke

Ehhhh, wat voor fruit geef je te eten?
Als ik Iris dagelijks banaan en peer geef poept ze ook niet meer.
Ik geef haar alleen banaan als ze gepoept heeft, anders juist appel, kiwi, sinaasappel en al het andere fruit was niet stoppend werkt.

Hallo,
mijn meisje is 9 mnd,en krijgt ook pepti ivm krampjes en koemelkallergie.Wij lopen bij dieettiste met haar,gewoon eens op   de 2 mnd ofzo.Voor vragen enz.
Maar goed.Begin met fruit waar maar een soort in potje zit zoals peer.Ook beginnen met perzik,necterine of abrikoos.Maar die heb ik niet kunnen vinden in potje van olvarit,dus kreeg mijn meisje peer,na paar weken ook banaan,en appel.Geef ook eerste dag maar 2/3 lepeltjes dag erop 5/6 dag erop10 ofzo en dan hele potje.Merk je dat je kindje er niet tegen kan(krampjes,huilen,onrustig ,misschien wel uitslag ofzo) dan stop met dat soort fruit en pak wat anders en probeer paar weken later weer eens.Heb je meerdere soorten geprobeerd kun je gaan proberen met gemengde potjes en ook weer eerst uitproberen.Paar lepeltjes en dan gewoon een potje fruit erachteraan waar kind wel tegen kan.
Goh wat verhaal.Kon nog door gaan....
Groetjes gaby
ps:geef je ook al warme hap?

Ik zou in deze situatie inderdaad ook niet te veel in 1 keer geven, en andere dingen proberen!
Vooral sinasappel en kiwi bijvoorbeeld, dat werkt laxerend. (kun je trouwens ook heel makkelijk zelf maken hoor!)
En als je al groente geeft, bijvoorbeeld bruine bonen! Als ik dat hier geef (net als de sinasappel) dan komt haar ontlasting vanzelf!

Succes ermee!

Hallo,
ja zelf maken kan ook,maar tegen vers fruit zou je kindje ook niet tegen kunnen,dan zou je het even moeten warm maken in magnetron(soort enzymen of iets gaan dan weg/kapot) en dan klaar maken.Ik zou eerst potjes proberen.
gr gaby

Hoi,
Sinaasappel en kiwi enz. werken wel laxerend, maar kunnen ook juist krampjes veroorzaken. Appel en peer worden het beste verwerkt als je begint met fruithap, dit geld ook als je het vers maakt.
Mijn dochter heeft ook grote problemen met poepen, zij drinkt daarvoor friso comfort.
Daarnaast ben ik begonnen met idd bruine bonen ipv fruit. Daar poepte ze goed van!
Nu is ze 6 maanden en krijgt ze banaan, liga en sinaasappelsap (vers) door elkaar heen. Hier poept ze heel goed van, zonder dat ik merk dat ze er kramp van heeft.
Gewoon een kwestie van uitproberen.
Succes
Sil

Terug
Bovenaan