Fruit eten

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 2,5 eet eigenlijk best goed......behalve fruit. Ik blijf het proberen maar hij wil het gewoon niet eten, geen appel, peer, aardbei of banaan. Helemaal niets. Als ik het pureer dan eet hij het wel met smaak op.

Heeft iemand misschien tips hoe ik mijn mannetje zo ver krijg dat hij eens een lekker stukje fruit op peuzelt?

Tanya
 
Hoi Tanya,
Mijn zoon is 3 jaar. En ook hij wilde heel lang geen stukken fruit eten. Alleen gepureerd. Dus ik haalde het door de mixer. En soms gaf ik potjes. En nu nog steeds wil hij soms liever gepureerd. En laatste tijd ook steeds vaker een kuipje gepureerd fruit van Nestle. Ik heb die in huis gehaald voor mijn dochter, want die wil niet altijd vers fruit. En mijn zoon is gek op die kuipjes. Dus die geef ik aan hem, en hij eet die lekker op. Ik maak me er niet zo druk om. Want ik kan op mijn kop gaan staan, maar dan eet hij nog niet die appel of die banaan. Maar een kuipje wil hij wel of gepureerd......goed ....... hij krijgt zijn fruit binnen.
groejtes Chantal
 
Hoi,

Ik zou dan inderdaad voor de gepureerde variant kiezen.
Maar misschien nog een ideetje: maak van verschillende soorten fruit en spiesje of dieren. Bijvoorbeeld: een peer door de helft snijden, rozijntjes als ogen, een hagelslagje als neusje, en  bijvoorbeeld een  dropveter als staart. Wie weet?
Misschien zijn er ook nog leuke tips te vinden op www.keukenkikker.nl Dat is een leuke receptensite voor kids.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan