fruit/fruithapje

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over fruit. Tot nu krijgt mijn dochtertje 8 maanden altijden een fruit hapje (vers) met een kinderbanaan, versgeperst sinasappelsap en een hele liga. Ik zou haar graag wat ander fruit willen geven. Alleen heb geen ik  idee wat ze wel en niet zou mogen, ze reageert tot nu toe prima op al het eten, geen rare reacties of problemen met ontlasting. Hebben jullie hier evaring mee? Prakken jullie, het fruit of snij je het in kleine stukjes? Ze heeft nog een tandjes, maar kauwt al wel prima. Nu ik het zo typ, denk ik van volgens mij kan ik haar wel stukjes fruit geven haha, maar weet niet welk fruit nog niet kan....
Alvast bedankt.

Liefs Di

goedemorgen!

nou, als ik het zo lees, denk ik idd dat je wel ander fruit kan geven hoor.

mijn dochtertje was nog geen 4 maanden toen ze fruit kreeg.
we begonnen idd met een banaan.
maar dat werd al snel anders.
we gaven bijna alles.
je kindje is 8 maanden, dus die mag ook alle fruit hoor.
zou alleen nog even uitkijken met aardbeien.
je mag het wel doen hoor, maar ze kunnen er pukkeltjes/uitslag van krijgen. dus geef dan 1 aardbei en kijk hoe ze reageert. als ze na 24 uur niet reageert, kan je ook gewoon aardbeien geven.

toen mijn dochtertje 8 maanden was, deed ik alles nog wel in de mixer.
vooral druiven en manderijn, ivm het velletje erom heen.
en mijn dochtertje kon toen nog geen stukjes eten, dan stikte ze bekant hihi.

dus... leef je uit met fruit hahahahahaha
gewoon proberen en kijken hoe je kindje reageert.

oh ja, nog even een kleine tip.
ga geen fruit mengen, de eerste tijd.
dus niet bv appel en peer tegelijk geven als je nog nooit peer en appel heb gegeven.
waarom niet? als ze dan uitslag krijgt of er niet tegen kan, weet je niet van welk soort fruit het nou is. van de appel of van de peer?
ook hierbij geld: binnen 24 uur geen reactie? kan je gewoon lekker doorgaan en dan kan je wel gaan mengen.

veel plezier :D

groetjes, do
mama van nathalia, 13 maanden

t is eigenlijk geen fruit, maar wel lekker voor je kindje tussen door

een plakje tomaat of een plakje komkommer. (nog wel even klein maken natuurlijk hihihi)
heerlijk , nu de lente er is.

groetjes

Nou wat een advies zeg, super!!! Echt fijn dat je me zo op weg helpt. En nu ik dan lees dat het al wel vanaf 4 maanden kon... pfff dan denk ik lekker laat ben ik haha.
Maar goed, ik ga  nu lekker fruit proberen, super dat je me zo goed advies geeft, ik kan hier echt wat mee!

Liefs Di

De dames hier zijn dol op peer, banaan, kiwi, meloen,  appel (voor mijn jongste van 1 kook ik de appel nog steeds een paar minutjes. Eigenlijk op al het fruit.

Voor zover ik weet kan alles behalve ananas dit kun je beter tot 1 jaar nog even niet geven ivm de moeilijk verteerbare vezels.
Kiwi en aardbei kunnen ze op reageren dus dit altijd even voorzichtig  testen.
Bij AH verkopen ze het boek Opperdepop (iig online verkrijgbaar)
Hier staan veel nuttige tips in en ook leuke receptjes en combinaties voor als ze alles al een keer 'los' geproefd heeft.
Banaan kunnen ze al vrij vlot in stukjes eten, ik moet zeggen dat ons ventje  ook al voor zijn 1ste jaar zelf hele druiven at (waar ik trouwens veel verbaasde gezichten over kreeg) mandarijn gaat hier ook gewoon in partjes. En meloen in stukjes aan een vorkje vond hij ook al heel snel heel lekker!!
Verder krijgt hij mango, appel (eerst nog wel gekookt nu krijgt hij een partje en schraapt daar met zijn tandjes af sinds 13 maanden ongeveer) peer is ook vaak favoriet..

Ik probeerde het gewoon een beetje uit. Binnen een straal van 1 meter blijven en dan kan er niet zoveel gebeuren mijns inziens...

Groetjes Saskia

Veel plezier met alle vreemde snoeten

Terug
Bovenaan