Fruit/groente hapje

Ik mag nu beginnen met fruit/groente hapje bij mijn kindje. Cb zei dat ik zelf maar even moet kijken waar ik mee begin. Omdat sommige na het fruit geen groente willen eten. Wanneer geef je nou zo'n hapje 's ochtends of 's middags? Moet je ook minder melk geven als ze deze hapjes krijgen? En geef je elke dag een andere smaak (soort) of een paar dagen hetzelfde?
Alvast bedankt voor de antwoorden (adviezen) Groetjes
 
onze dochter is bijna 6 maanden en we zijn met 4 maanden eerst begonnen met het fruithapje. rustig opbouwen, eerst 5 6 theelepels en steeds iets meer. Nu krijgt ze 15 theelepels. Wij zijn eerst begonnen met 1 smaak, appel of peer en dan een aantal dagen hetzelfde. Groente ben ik met 5 maanden meebegonnen en eigenlijk hetzelfde recept.
succes ermee
corina
 
Ik doe het zelfde als corina. Zolang ze voldoende hebben tot ongeveer 4 maanden opbouwen met fruit. Ik was van plan om Gijs (nu 4 maanden) vandaag groente te gaan geven. Maar ik bouw toch liever eerst het fruit op. Ik geef dit om ongeveer 10 uur. Hij krijgt nu nog 5 flessen van 180 ml. 8.00-11.00-14.00- 17.00 en om 22.00. Ik moet wel zeggen dat elk CB iets anders te melden heeft. Gewoon langzaam opbouwen met theelepels.Succes Brenda
 
Bedankt voor de antwoorden. Dan begin ik ook maar met een paar hapjes en dan langzaam opbouwen. Kunnen ze trouwens ook darmkrampjes krijgen van fruit/groente hapjes? Groetjes
 
Ja, dat kan, maar het hoeft niet.
Mijn dochter had er ook geen last van. Ik ben met 5 1/2 mnd begonnen met fruithap en vanaf 6 mnd met groeten.
Bij ons ziet het er als volgt uit.
8 uur bord pap van 200cc fles gemaakt
10 uur fruithap (half groot potje)
12 uur fles
15 uur liga en water (sapje hoeft ze niet)
16.30 uur prakkie en toetje
20 uur fles met pap erin.
 
Terug
Bovenaan