fruit/groente

wat ik hieronder ben vergeten te vragen is of er moeders/vaders zijn die al voor dat hun kindje 4mnd was zijn begonnen met het geven van een fruit of groente hapje? zo ja wanneer op de dag kun je dit voor de eerste keer het beste gaan geven?
bedankt
jet
 
Hallo,

Ik ben ook al vroeg begonnen met fruit en groente (fruit al met 3 maand en groente met 4 maand). Fruit ga ik ongeveer 1,5 á 2 uur voor de volgende flesvoeding en groente gaf ik voor de middagfles.
Wel allebei langzaam opbouwen hoor...en ik zou of beginnen met fruit of beginnen met groente en niet beide tegelijkertijd, want de darmpjes moeten er wel aan wennen.

Groetjes van Mieke
 
hoi Mieke reuze bedankt want denk ook best dat dat het kan zijn want gisteren morgen heb ik hem inderdaad beneden nog een uurtje in de box gelegd voor zijn eerst voeding en hij vond het eigenlijk prima, ik hoop dat ik morgen weer op 4 voedingen zit en heb dan ook erg de neiging om eens een fruithapje te proberen ik heb gewoon het gevoel dat hij er aan toe is.
groetjes,
jet
 
Fruithapje bij 3 mnd en een paar dagen.
Groentehapje ga ik nu mee beginnen. Bij 5 mnd. Dit door vakantie etc.
Je moet ook kijken of je kind er aan toe is. Mijn dochtertje zit alles uit mijn mond te kijken.
Beginnen met een paar hapjes en dan opvoeren.

Succes.
 
Hallo,

ik ben bij 10 weken al fruit hapje gegeven en groente ben ik bij 12 weken begonnen.
DE fruit hap ( half potje) als hij na de eerste fles wakker werd , dus om + 10 uur en groenten hapje om 5 uur .
Wel ben ik begonnen met de potjes van olvarit eerste hapje dat is heel fijn .
En ben gewoon de fles blijven geven .
Mijn zoontje keek ook het eten uit je mond en dronk heel slecht zijn fles van daar dat ik er mee begonnen ben .
Nu is hij 14 weken en het gaat heel goed met eten.

groetjes
 
bedank voor jullie reacties, hoeveel flesvoedingen kregen jullie kindjes nog toen jullie zijn begonnen met fruit en groente? en hoe ziet jullie schema er zo'n beetje uit?

groetjes
 
Hoi

Ik ben begonnen met fruit met 3,5 maand. Ik gaf dit als extra. Dus ik heb geen fles weggelaten. Als ze volzit dan geeft ze dat wel aan. Mijn dochter bedoel ik.
Met de groente ben ik begonnen toen ik gestopt ben met borstvoeding. Leek me een goede overgang. Met 5 maanden was dat.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan