fruit/groente

hoi hoi
min dochter is 5 maanden oud en zit sinds 2 weken op 4 flessen. bij de laatste fles geven we er rijstebloem door heen. dit vind ze erg lekker. Toen ze 4 maanden was zijn we gestart met fruit en ook met groente, maar ze blijft de groenten niet lekker vinden, hebben jullie tips?

wel merk ik dat ze sinds 2 dagen verstopt zit, ik zag dat er in de potjes altijd banaan is toegevoegd, dus wlde eens een poging doen om zelf te maken, weten jullie of ik de appel en peer eerst moet koken? oor dat ik purreer?

ben benieuwd naar jullie reacties
 
Hoi chella.
nee je hoeft het fruit niet te koken. Gewoon de staafmixer eropzetten en klaar! als het te dun is kan je er een beetje rijstebloem doorheen doen of een liga 1e stap deze is alleen om te verkruimelen.
Mijn kleine vind ook niet alle groente lekker, heb je wortelen en bruine bonen al geprobeerd? die zijn nl lekker zoet. Je moet gewoon het blijven aanbieden elke dag en miss wel van 1 soort 4 dagen achter elkaar ofzo? ik heb gelezen dat het soms 10 x kan duren voordat een kindje iets lust.
succes
 
banaan kun je gewoon prakken, wordt dan vanzelf pap. peer kun je makkelijk pureren (vooral overrijpe peren) appel kook of stoom ik eerst, maar dat is vooral omdat ikzelf allergisch ben voor appels...
ik heb kleine bakjes van de Xenos gekocht (per 4 verpakt en ongeveer zo groot als de kleinste olvarit potjes) en vries ook groente en fruit in, zodat ik altijd wat in huis heb.
oja: onze kleine man begon met Mango, vindt hij (nu 23 weken) nog steeds heerlijk!!!
 
Inderdaad wordt er vaak banaan toegevoegd aan potjes. Ik maak bijna alles zelf, (alleen koop ik wel de potjes bruine bonen met appeltjes.)
En ik heb een allerseter ;-) dat is dan wel mazzel.
Fruit kan je gewoon pureren, bij peer en mango doe ik er ook een liga eerste stap doorheen. Maar ik gebruik ook vaak banaan om het hapje een beetje dikker te krijgen zo doe ik banaan/appel, banaan/sinaasappel, banaan/peer/perzik enz.

Qua groente vindt onze dame ook alles lekker en krijgt er nu ook een aardappel bij. Ze wordt a.s maandag 5 maanden. De aardappel mocht ze er bij hebben van het CB, omdat ze het zo goed doet op fruit en groente.
 
Ik maakte altijd het fruithapje en groente zelf.

Met 4 maanden een rijpe peer prakken met 1 a 2 plakjes banaan er door.
Van veel banaan gaan ze verstoppen.
Ook appels,die deed ik in een magnetron bakje en eerst in plakjes snijden en dan met een laagje water in de magnetron...en dan maar de staafmixer er door!
en van de groente deed ik dit ook, ik lied ook altijd het kookvocht erbij. dan hou je de vitatmine.
en voor de smaak een beetje appelmoes erdoor.
 
hoi hoi

pastinaak is ook een zoete groente.
het ziet eruit als een witte winterpeen!
zelf lusten wij het niet, maar als ik er 1 voor mijn zoontje koop, dan kook ik dat gelijk in 1 keer en dan heb ik voor meerdere dagen groente :)
lekker met aardappel en gehakt of kip er door heen.

als het droog wordt doe ik er vaak wat melk door, heeft je kindje gelijk weer wat meer melk binnen en vitamine d:) suc6 ermee
 
Hoi,

Heb je veel rijstebloem in de fles? Sanne ging daar ook heel moeilijk van poepen. Toen hebben we het geminderd. Ze krijgt nu op een fles van 200cc 2 afgestreken melkschepjes rijstebloem. Daar doet ze het super goed van.

Je hebt ook kleine potjes met alleen peer erin. En toen Sanne 5 maanden was ben ik al begonnen met potjes vanaf 6 maanden. Daar heb je er wel een aantal waar geen banaan in zit.

Groetjes Anneke
 
Terug
Bovenaan