fruit/groentehap

hoi,
Onze zoon Tycho (5 maanden) weigert zijn melk te drinken,dat is elke dag een gevecht om die fles leeg te krijgen! die van 's morgens vroeg gaat goed. Maar fles nummer 2 van +/- 11.00 drama. dan om 15.00 drama. om half 5 fruit,makkie!!!! om 19.00 fles met ectra rijstebloem erin,gaat ook goed. Ik wil hem graag goente gaan geven en fruit als vervanging van flessen. Hoe doen jullie dit???
Groetjes Tamty.

Hoi!

Wat lastig dat het flesgeven niet gemakkelijk gaat. Ik heb met mijn dochtertje ook zo'n periode gehad. Ze is nu 6 maanden. Ze was erg onrustig en draaide continue met haar hoofd weg. Nu gaat het weer als vanouds. Het kan dus best zijn dat dit maar een korte tijd duurt.

Voor wat betreft fruit/groentehap. Ik denk dat het nog iets te vroeg is om flessen te laten vervangen door fruit of groente. In eerste instantie is het bijvoeding. Volgens mij zit een baby van een half jaar nog op 3 flessen per dag. Ze moeten zo'n 500 ml. melk binnenkrijgen. Straks krijgen ze brood en bijv. diksap of yoghurt. Dat vervangt dan vaak wel een fles.

Je kunt wel een papje maken met Nutrix en dat van een lepel laten eten. Misschien vindt ie dat wel leuk?

Verder heb ik eigenlijk geen tips. Wens je in ieder geval veel succes!

Terug
Bovenaan