fruit- groentehapje nog steeds een probleem

Hoi hoi,

Ik geef al een fruithapje vanaf dat mijn dochtertje 4 maanden was, helaas is het nu nog steeds een strijd. Ik heb het idee dat ze de lepel nu associeert met vies. Voor mijn gevoel proberen we al van alles, maar ze heeft nu door dat ze het kan uitspugen en haar mondje stijf dicht kan houden.
Het lijkt wel iets beter te gaan, aangezien ze nu niet meer zo'n vies gezicht trekt, maar hoe zorg ik ervoor dat ze het lekker vindt en dat ik in ieder geval een half potje erin krijg en kan houden?

Ik zat al te denken om er liga bij te doen en/of de hapjes met m'n vinger te geven...

Wie heeft er tips en/of gelijke ervaringen???

Lasse is zo'n veelvraat die was niet eens leuk voor een opname van het eerste fruithapje...
Ik had de video al aanstaan, dacht lueke beelden van een gekke bekken trekkend mannetje, maar helaas meneer hapte gelijk goed en at binnen 10 min het hele potje leeg...helaas voor mij, dus geen leuke beelden maar gelukkig dat hij wel goed eet...

Vriendin van mij had het andersom, dochter gilde alles bijelkaar met het eten van fruit en groente...ze kreeg er met moeite 2 a 3 hapjes in...

Zij is nu overgegaan op een voeding minder....kleine krijgt nu 7:30 fles, 9:30 fruit,12:30 fles, 15:00 beetje sap en dan om 16:30-17:00 potje groente met fles erachter aan...dochter heeft dan echt trek en dan eet ze het potje schoon leeg....

Misschien kan je dat proberen, beginnen met groente en flesje erachter aan...

Liefs Randy

demi is ook een goede eter.
maar ik merk wel dat ze niet van potjes eten houdt
dan trekt ze zo`n vies gezicht en eet ze maar beetje.
ik weet niet of je vers of potjes fruit/groenten geeft?

heeft ze geen een fruit/groenten die ze lekker vind?
demi houd van versgeprakte bananen met mandarijn
anders zou je een tijdje alleen wat ze lekker vind kunnen geven en dan proberen uit te bouwen na een tijdje.

maar met de vinger is ook een goed idee als je denkt dat ze de lepel met vies associeert.

je zou dan ook eens als je erbij bent in de wipstoel haar de lepel kunnen geven om mee te spelen. (dat hebben wij met demi eerst gedaan zodat ze al kan voelen wat de lepel is en doet)
maar moet je wel bijblijven natuurlijk anders schiet die daak in haar keel (ben beetje snel bang :p)

die tips van randy is ook erg goed

hoop dat je een goede oplossing voor jou en je schatje vind. succes.

hoi de fles is ook nog voldoende dus je kan ook wachten, wanneer je kind nieuwsgierig is wat jij eet dan hapje proeven. mara kreeg soms likje vla en daarna hapje fruit en nu hele potje fruit of groente
dwingen of doorzetten lijkt mij nu nog geen optie

succes ermee

gr sabinr

Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties!
Ik moet zeggen dat het sinds gisteren erg goed gaat, we hadden haar al vaker worteltjes gegeven (uit een potje, die hadden we al gekregen/gekocht) en dit ging super goed. Ze deed haar mondje uit haar zelf open en hapte ook erg goed, ik ben zo blij!!!
Het fruit gaat iets minder maar het lijkt nu ook beter te gaan. We hebben weer moed!

We lieten haar sinds kort ook al met een lepeltje spelen. Gelukkig is ze erg nieuwsgierig!
Ze krijgt nu ook een liga koekje, dit vindt ze ook erg lekker en het is een genot om naar te kijken, alles zit er onder , maar het is wel erg leuk!

We geven haar nu tussen 10 en half 11 fruit, na het slapen een stukje liga en rond 18 uur groente.

Nu maar vol houden...

Deon houd niet van potjes fruit...maak het sinds aantal weken vers, en dit gaat ontzettend goed...Lang leven de blender!! groenten uit potje vind hij ook niet erg lekker.....maar aan smaken moeten ze wennen, dus ik kijk zijn groente nog even aan, maar misschien is het een idee om het fruit vers te maken, Deon vond dat lekkerder en at het potje helemaal leeg, met kant en klaar fruit ging hij kokhalzen enzo.

succes!!groetjes Maranka

We hadden het al een paar keer geprobeerd met vers fruit (appel/ peer/ mango, deze allemaal apart) Peer ging toen wel goed, maar de rest was een minder succes. Aangezien het nu met de groente heel goed gaat, wat dus warm is, kwam m'n moeder met het idee om het fruit ook een beetje warm te maken (lauw) en dit is nu ook een succes!!! Ze krijgt het nog wel eerst uit een potje, maar zodra die op zijn gaan we snel over op vers!

Er is natuurlijk niets beter dan vers!

Wat ben ik blij dat het nu wel goed gaat, leuk dat we nu kunnen experimenteren/ uitproberen wat ze allemaal lekker vindt.

Terug
Bovenaan