Fruit-/groentehapje, wanneer volledig potje

Lianne is nu 5,5 maand en vorige week zijn we begonnen met fruithapjes. Het eerste potje was banaan en dit vond ze niet geweldig, maar misschien kwam dat ook omdat het wat te koud was. Daarna hebben we peer geprobeerd en dit vind ze geweldig. Zodra ze het lepeltje ziet, doet ze haar mondje al open.
Deze week hebben we voor het eerst worteltjes gegeven. We dachten dat ze hier eerst wel aan zou moeten wennen, nou niets is minder waar: ze smult het heerlijk naar binnen.
Nou is mijn vraag de volgende: overal lees je dat je moet beginnen met 2 of 3 lepeltjes en dat dan langzaam opbouwen. Maar Lianne vind het zo heerlijk dat ze geen genoegen neemt met 2 of 3 lepeltjes. Mogen we haar nu al een volledig potje geven of is dit niet goed voor de darmpjes?

groetjes van Paula
 
Hoi Paula,

Grappig he om te zien hoe je kleintje alles al lekker gaat vinden.
Mijn dochtertje Roos is nu bijna 6mnd (volgende week donderdag) en zij eet al vanaf 4.5mnd een heel fruithapje. Zij vond het ook zo lekker!! Ik had dit overlegt met het CB en zij zeiden dat als ze maar haar flesjes leegdrinkt dat dat dan helemaal niet erg is. Zodra ze daar minder van gaat drinken dan moet je ook minderen met de potjes.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Henriette
 

Hai mama van lianne,

Onze zoon Robin die kreeg met   4 mnd al lekker een potje met fruit,en later met groente,en eigenlijk van het begin af aan eet hij het lekker op...als het dan op is dan wil hij het   liefste nog meer.
Dus volgens mij kan je het potje gewoon lekker op laten eten.
Wat ook gezellig is vind ik althans is de fruithapje en groentehapjes zelf maken..
Op www.keukenkikker.nl   staan echt heerlijke dingetje om zelf te maken.

Wat ik ook wel deed is een halve liga( eerste hap)verkruimeld door het fruit ook lekker.

Groetjes Meta de moeder van Robin.
 
Terug
Bovenaan