Fruit/groentje hapjes

Hey Ladies,

Hoe doen jullie dat met de hapjes? Op schoot, in de kinderstoel of in de wipper? En wordt het bij jullie ook zo'n bende?
Ik probeer Caileigh nu zo veel mogelijk elke dag een hapje aan te bieden. Dat het een zooitje wordt, maakt me niet uit, dat weet je nu eenmaal. Maar echt vooruitgang in het happen van de lepel zie ik niet echt. Op het kinderdagverblijf krijgt ze ook altijd fruit en de leidsters hebben het er elke keer over dat het hele bakje op is gegaan. Nou zover kom ik nooit. En ik maak al niet zo heel veel klaar zelfs. Of ze spuugt het uit, of het kwijlt er na een tijdje allemaal weer uit. Alles is interessanter dan de lepel of ipv in de mond wil ze hem met haar handjes pakken.
Tips zijn welkom, ervaringen ook!

Hier gaat een heel potje op en als t kon ging er nog meer in haha. Maar ik zet haar in de wipstoel en dan wat rechterop maar ze gooit d'r kont in de lucht en hangt er dan ergens onderin hahah. Dus binnenkort komt de kinderstoel naar beneden voor alleen de hapjes. Het gaat er met t grootste gemak in, doet goed haar mond open en kauwt er zelfs wat op haha. Soms doe ik er ook wat liga bij in en ook dat vind ze erg lekker. Vanaf morgen gaat ze ook pap krijgen smorgens en binnenkort willen we beginnen met groente omdat we t idee hebben dat ze niet meer genoeg heeft maar ik verrek t om er nog weer een fles extra bij te doen.
Ook hier maaien de handjes in t rond hoor maar dat gebeurt ook wel als ze in de kinderstoel zit. Ik heb van die snoetenpoetsers en die doen goed dienst na die tijd. Ik maak er maar een geintje van met haar en dan is t ook allemaal prima.

xx

ik heb nu 3 keer iets gegeven, 2 keer een banaantje en 1 x een peertje.
ik doe nog rustig aan ivm allergieen maar af en toe een hapje vindt Jari geweldig.
Hij doet het redelijk netjes, maar kwijlt ook veel uit hoor. dus grote slabber eronder hahaha
Hij zit in zijn wipstoeltje. Het is zo fijn, vloeibaar, dus dat gaat wel zo.
kinderstoel vind ik hem nog iets te jong.
nog even een maandje wachten.

ik maak het wel allemaal zelf.
zo'n potje vond jari niets. heb banaan van olvarit gegeven maar daar trok hij zo'n zuurpruimengezicht bij ;)

ik kreeg vandaag bij het cb te horen dat je ook een perenijsje oid kon geven. kan je natuurlijk ook zelf maken maar van festina was ook goed.
met dit warme weer misscihen wel een leuk idee :)

Gaat vanzelf beter! Wij hebben zeker 2 weken zitten tobben en nu gaat het goed. Tot we een nieuwe smaak introduceren, dan is het weer ff erin proppen en dan zuigt ie het daarna zelf wel weer van de lepel.

Wij geven het in de wipper. Nu is hij al enthousiast als hij in de wipper gezet wordt :)

De lepel pakken wil jake ook, maar daar begin ik niet aan, wordt zo'n zooitje haha. Wel mag hij mijn pink. Dan doet ie zijn mond open en trekt mijn pink naar zijn mond. Het enige wat ik doe is richten en dat gaat goed. Verder is het ook een zooitje hier :)

Wij zijn ook begonnen met fruit en groente en het gaat hier supergoed! Ze hapt al goed en maakt nu halve potjes op. Ik zet haar in de wipstoel met de handjes onder het koordje waar ik haar mee vastmaak. Zo valt het smeren heel erg mee! Ik ben begonnen met banaan en peer, we zijn nu 3 weken verder en ik geef nu ook appel, druiven, kiwi, aardbeien. Wel gemengd en dan een klein beetje nieuwe smaak. Groente krijgt ze nu sinds het weekend en ook dat gaat goed. Ze krijgt het 's morgens rond de koffie en 's avonds tussen 5 en 6.

Liefs ciomama

Hier is het ook echt een kliederboel. maar ze begint steeds meer lekker te vinden. vanavond yoghurt met roosvice, dat ging er echt wel in! Is natuurlijk ook lekker fris met dit weer. ik wil ook zelf potjes gaan maken maar dat doe dat pas als ze er genoeg van eet. nu is het ongeveer een half potje per keer. Ook krijg ik het zelf niet zo fijn zoals uit een potje..
wij klungelen er nog wel even mee aan. een oppaskindje van mij van 6 maanden eet bijna zonder te knoeien.. dus ik denk wel dat het met onze kleintjes ook goed komt.

Ik geef hier alles. Ook wortel met appel en andere combi's maar alles gaat er met gemak in, t is net zo'n kleine kliko haha. Ook waterijs (raketje) vind ze erg lekker en gister kreeg ze van oma een paar hapjes danoontje en ook dat vond ze erg lekker haha. We proberen gewoon steeds wat en dat gaat helemaal goed tot nu toe. En ja soms zit t in t haar of in de neus maar goed dan gaat ze gewoon weer in bad.

xx

Wij geven nog geen groente of fruit vanwege de allergieen. Kyan kan al goed in de kinderstoel zitten. Als wij bij 6 maanden gaan beginnen met een hapje dan kan hij meteen in de kinderstoel. X

Terug
Bovenaan